Hei vain.
Pitkään kärsittyäni sattumalta huomasin tämän sivuston googlettamalla ja tajusin etten ole yksin ongelmani kanssa joten luin ilomielin kaikki palstan kommentit (siis tämän suomenkielisen). Heti mieleeni tuli että leikkaukseen ja sassiin.
Joten ei aikaakaan kun varasin jo ajan SairaalaKL:n Jyväskylän toimipisteeseen. Tältä sivustolta sai kyllä rohkaisua ja nyt kun palkkatyössä olen, päätin että aika on. Yksityiselle käännyin sen takia, että lopputulos olisi parempi ja ettei leikkausarpia jäisi. Ja uskon tehneeni oikean päätöksen vaikka rahaa paloi leikkaukseen 1750+tukiliivi ja matkat, kaikkineen n. 1950e.
Nyt leikkauksesta on viikko takana. Vasen rinta on täysin mustelmaton kun taas oikea, no, pelottavan näköinen mutta kyllä se siitä paranee
Suurin vaikeus leikkauksen jälkeen on selällään nukkuminen kun itse en vielä ainakaan uskalla kylelleen mennä, jotten unissani käänny mahalleen. Turvotusta ja tunnottomuutta on molemmissa rinnoissa havaittavissa joten lopputuloksesta ei vielä voi sanoa mitään mutta jo nyt näyttää paremmalta kuin alkuperäinen:
http://img826.imageshack.us/i/p1010365f.jpg/Tosiaan leikkauksesta, oli erittäin positiivinen kokemus käydä. Ensin kirurgi Asko Salmi tutki ja piirteli rintoihin viivat ja sen jälkeen menin makoilemaan pedille. Musiikki soi ja sairaanhoitajat alkoivat valmistaa minua leikkaukseen. Todellakin yllätyin kun nänneihin ei tehty mitään, vaan pistot tehtiin n. 3-4cm nännien alle josta rasva imettiin Bodyjet-vesitekniikalla. Myöskin rintarauhaset poistettiin samalla piikillä.
En väitä ettei leikkaus sattunut, alun puudutus sattui, mutta itselleni laitettiin tippa suoneen joka rauhoitti. Kuitenkin melko inhottavalta tuntui muttei sitä onneksi kestänyt kuin muutama minuutti jonka jälkeen rinnat oli puutunut ja sitten aloitettiin itse rasvaimu joka tuntui lähinnä hieronnalta, oikein mielyttävältä.
Leikkaus oli ohi ennen kuin ehdin edes valmistautua siihen. Kun Asko antoi luvan, katsoin latteaa rintakehääni ja hymy kyllä nousi suupielille. Näky oli uskomaton joten uskon lopputuloksen tulevan samaan vaikka vielä turvottaa. Hetken makoilin varmuuden vuoksi sairaalan pedillä vielä ennen junaan lähtöäni. Voin valmiiksi varoittaa, ÄLKÄÄ missään nimessä menkö taajamajunaan heti leikkauksen jälkeen. Se helvetin tärinä ja pauke ei ole ihanteellinen, itsellä matkaa kesti 3h.
Anteeksi sekava teksti, näin aamutuimaan ei oikein ajatus kulje.
Sairauslomaa tuli viikko, mikä nyt vaikuttaa ihan riittävältä vaikka alussa olin varma ettei se riitä kun en paitaa saanut itselle päälle. Sitä vain aristaa niin kovasti mikä tietty on hyväkin asia. Huomenissa aloitan venyttelyn jollain asteella koska maanantaina pitäisi palata töihin raskaita taravoita kantamaan. Joka päivä tuntuu helpommalta.
Voi olla että huomenna perjantaina naukkaan vähän viiniä, kun joku sanoi että alkoholi saattaisi viedä vähän turvotusta pois, tiedä siitä sitten mutta kokeillaan
Tsemiä kaikille, ja menkää leikkaukseen jos mahdollista, vielä on mahdollista tulla "kesäkuntoon" eli ei tarvi pitkissä vaatteissa +35 asteessa kärsiä.
Kysykää jos tulee mieleen jotain, mielelläni vastailen.