Author Topic: Suomalaisia? / Any Finns?  (Read 114129 times)

Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
Huikeita uutisia! Tänään kävin sairaalassa, seuraava aika 15.5. jolloin otetaan mammografia ja sovitaan leikkauspäivämäärä. Paras uutinenhan oli se, että leikkaus voi olla kuulemma jos seuraavalla viikolla, ko. sairaalassa ei ole yhtään jonoa tällä alueella! Kertokaas te jotka ootte jo leikkauksessa käyneet, kauan kesti toipua niin että kehtasi ottaa paidan pois julkisella paikalla? Kuinka pitkä sairasloma?

Leikkausveteraani scandinavian ilmoittautuu raportoimaan! :D

Ensimmäisen kuukauden ajan (n. 3.3-31.3.2008) mulla oli yötä päivää suihkuja lukuunottamatta tukiside tossa ympärillä, joten silloin ei ihan viittiny paitaa pois heittää. ;) Sen jälkeen on pystyny oleen ihan helposti kireessäkin t-paidassa ja ekan kerran tuli otettua paita pois pihalla tuossa reilu viikko sitten, kun säätkin sen salli. Omalla kohdalla ei ollut alun alkaenkaan mitään hillittömiä mustelma/ruhjemääriä, joten se ei olis estäny, eikä myöskään turvotus, jota ei pahemmin oo ollu tai sitten en vaan oo huomannu. :)

Nyt on sitten kulunut jo vähän yli kaks kuukautta leikkauksesta ja olo on mitä mainioin aina välillä, kun tajuaa, mitä on tapahtunut!! Väkisinkin sitä menee kyyryyn ja laittaa kädet puuskaan, kun siitä on tullut tapa, mutta tarvetta ei ole ollut. Kiitos siitä aivan erinomaiselle plastiikkakirurgille ja loistavalle henkilökunnalle.. :)

Sairauslomaa jouduin väkisin pitään viikon, vaikka teenkin istumatyötä, eli ilmeisesti se on minimi ja taas maksimi sen kuukauden verran, sillä tukisiteen kanssa ei saanut urheilla, mutta heti sen käyttöpakon jälkeen lääkäri anto luvan pumpata rautaa normaaliin tapaan..


Offline Zentius

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Uskomattoman nopeeta toimintaa kunnallisella puolella!  :o  kävin lääkärissä ensimmäisen kerran tämän asian takia 9.3.2008 ja ens viikon keskiviikkona leikataan! Sairaslomaa lääkäri ennusti vähintään seuraavaan maanantaihin asti.

Ainoa asia mikä mietityttää on että minun tapauksessani leikkaava lääkäri ei ainakaan tituleeraa itseään plastiikkakirurgiksi, mutta ikää oli ainakin siihen malliin että on ainakin toivottavasti tuttu juttu..
« Last Edit: May 19, 2008, 03:12:30 PM by Zentius »

Offline Zentius

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Meinaa pikkasen jo jännittää kohta tuo leikkaus.. tämän palstan selaajat on jo saanu vissiin tämän ongelman hoidettua kun ei täällä suomalaisia enää liiku?

Offline BullsEye

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 34
zentius mites leikkaus meni?

scandinavian missäs päin se yksityissairaala oli? hesassa?

Offline BullsEye

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 34
Pacman,

" jos vaikka kudos tuntuu sellaiselta kyhmyrämäiseltä, kuin olisi herneitä tai marmorikuulia rinnan alla (tosin ei nyt ihan kivikovina vaan hieman pehmeämpinä)..."
joo kuulostaa gynekomastialta, asiasta kannattaa lähteä suoraan liikkeelle menemällä lääkärin luo.

 maksaako yksityisellä leikkaukset 2000 euroa? sehän on halpaa. mä asun englannissa ja täällä yksityisellä maksaa ainakin 3500puntaa siis ainakin 5000euroa. Onko sulla yhtään kontakti infoa sairaalasta? mun on sitten parasta tulla suomeen ja tehdä leikkaus siellä jos se nimittäin on niin paljon halvempaa kuin täällä.


älkää siis ihmetelkö suomen kieleni on niin ruostunut oon ollut poissa melkein kymmenen vuotta.
« Last Edit: July 12, 2008, 06:18:09 AM by BullsEye »

Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
- Mikä on paras tapa selvittää onko rintojen ympärillä oleva läski varmasti sellaista joka ei kuntoilemalla lähde? En haluaisi ns. turhaan itseäni operoida. Voiko esmes itse tunnustelelmalla tehdä jotain johtopäätöksiä, jos vaikka kudos tuntuu sellaiselta kyhmyrämäiseltä, kuin olisi herneitä tai marmorikuulia rinnan alla (tosin ei nyt ihan kivikovina vaan hieman pehmeämpinä)...

Ihan tavallisella lääkärillä käynti auttaa asiassa eteenpäin. Sieltä sitten tarvittaessa lähetettä eteenpäin.

- Yksityinen lääkäriasema ilmeisesti velottaa operaatiosta kaikessaan noin 2000 euroa. Mitä asian hoitaminen maksaa kokonaisuudessaan ml. kaikki tutkimukset sun muut? Onko jollain kokemusta julkiselta puolelta? Odottamaan joutuu (tai sitten ei niinku zentiuksen tapauksessa) mutta säästyykö rahaa?

2200e makso oma leikkaus. Kunnallisella olis ollu n. 76e, joten eroa on huomattavasti. Ite kävin muistaakseni 1.11 plastiikkakirurgin vastaanotolla ja sain ajan 26.2. Se aika olis sitten siirtyny oman sairaustapauksen vuoksi toukokuulle, joten siitä syystä siirryin yksityiselle, johon sitä aikaa joutu odottaan huimat seittemän päivää.. :D

- Miten asiassa kannattaa lähteä liikkeelle. Ilmeisesti suoraan aika plastiikkakirurgille? Onnistuisikohan sellainen, että yksityinen plastiikkakirurgi totetaa taudin, pistää lähetteen julkiselle puolelle, odottelen mitä odottelen, ja lopputuloksena on halvempi parantuminen?

Kuten ylempänä mainitsin, eli omalääkärin kautta kannattaa lähteä liikenteeseen. Toisaalta jos haluaa nopeuttaa prosessia, on yksityinen parempi vaihtoehto. Itse sain lähetteen viime vuonna huhtikuussa plastiikkakirurgin vastaanotolle tuonne marraskuulle, eli kokonaisuudessaan hieman vajaan vuoden prosessi.

Tsemppiä!

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
« Last Edit: March 17, 2010, 12:39:48 PM by T3MM1 »

Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
Moi.. Itsellä ollut tämä ongelma 16 vuotiaasta lähtien. Nyt olen 21 ja huomasin tämän sivuston, olen aina luullut että olen ainut ongelmani kanssa, mutta onneksi en.. Miten paha tapaus pitää olla että pääsee kunnallisen kautta leikkaukseen.? Olen koittanut urheilla eikä minulla ole tietääkseni yli painoa.?? 176/69 mutta tissit ei häviä mihinkään vaikka mitä tekisi. ohessa linkki kuvaan.

http://img396.imageshack.us/img396/645/21072008052ci2.jpg

Onko tapaus gynoa vai onko siinä vaan läskiä joka ei lähde sitten niin millään..?



Heippa,

Kyllä sulla näyttäs gynecomastia olevan, joten ei muuta kuin lääkärin vastaanotolle ja homma lähtee rullaan eteenpäin! :)

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
« Last Edit: March 17, 2010, 12:40:17 PM by T3MM1 »

Offline du33e

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Scandinavian,

katsoin lähettämäsi kuvat ja ei voi muuta kuin onnitella. Tosi siistiä työtä tehty!

Sain sen käsityksen, että leikkauksesi tehtiin Helsingin Mehiläisessä. Itse olen myös todennäköisesti menossa kyseiseen paikkaan samaan operaatioon. Kysyisinkin sinulta, kenellä plastiikkakirurgilla kävit ja miten tulit valinneeksi juuri hänet. Olitko saanut jotain infoa etukäteen lääkäreistä vai miten? Mehiläisessähän ottaa vastaan monta plastiikkakirurgia ja kun en niistä ketään tunne, niin vaikea on valita. Pelottaa nuo mahdolliset komplikaatiot ja arvet, joten mielellään sitä menisi sellaiselle lääkärille, jolla olisi tästä operaatiosta mahd. paljon kokemusta.


Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
Moi.. Itsellä ollut tämä ongelma 16 vuotiaasta lähtien. Nyt olen 21 ja huomasin tämän sivuston, olen aina luullut että olen ainut ongelmani kanssa, mutta onneksi en.. Miten paha tapaus pitää olla että pääsee kunnallisen kautta leikkaukseen.? Olen koittanut urheilla eikä minulla ole tietääkseni yli painoa.?? 176/69 mutta tissit ei häviä mihinkään vaikka mitä tekisi. ohessa linkki kuvaan.

http://img396.imageshack.us/img396/645/21072008052ci2.jpg

Onko tapaus gynoa vai onko siinä vaan läskiä joka ei lähde sitten niin millään..?



Heippa,

Kyllä sulla näyttäs gynecomastia olevan, joten ei muuta kuin lääkärin vastaanotolle ja homma lähtee rullaan eteenpäin! :)

Pitäiskö mennä Omalle lääkärille terveyskeskukseen vai yksityiselle vai mihin..?? onko tätä mahdollista hoitaa kunnallisen kautta niin olisi lasku huomattavasti pienempi..??

Omalle lääkärille arvauskeskukseen vaan. Kunnallisen kautta onnistuu myös. :)

Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
Scandinavian,

katsoin lähettämäsi kuvat ja ei voi muuta kuin onnitella. Tosi siistiä työtä tehty!

Sain sen käsityksen, että leikkauksesi tehtiin Helsingin Mehiläisessä. Itse olen myös todennäköisesti menossa kyseiseen paikkaan samaan operaatioon. Kysyisinkin sinulta, kenellä plastiikkakirurgilla kävit ja miten tulit valinneeksi juuri hänet. Olitko saanut jotain infoa etukäteen lääkäreistä vai miten? Mehiläisessähän ottaa vastaan monta plastiikkakirurgia ja kun en niistä ketään tunne, niin vaikea on valita. Pelottaa nuo mahdolliset komplikaatiot ja arvet, joten mielellään sitä menisi sellaiselle lääkärille, jolla olisi tästä operaatiosta mahd. paljon kokemusta.



Kiitos kiitos! Tyytyväinen olen ollut. :)

Kyseessä ei ole Helsingin Mehiläinen, mutta etelä-suomessa sijaitseva samainen laitos kuitenkin. :) Eiköhän siellä Helsingin vastaavassa paikassa ole myöskin plastiikkakirurgeja, jotka ovat tehneet useita kymmeniä gyneleikkauksia. Suomalainen plastiikkakirurgian taso on erittäin korkeaa, joten komplikaatioiden ja arpien mahdollisuus on sangen pieni verrattuna esimerkiksi jenkkien vastaaviin. Ainakin kun vertailen omakohtaista kokemusta suureen osaan jenkkien postaamia. Itse valitsin kyseisen lääkärin sillä perusteella, että olin hänen kanssaan jutellut jo aikaisemmin kunnallisella puolella ja hän vaikutti erittäin asiantuntevalta, osaavalta ja mukavalta. :)

Offline pacman

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Mites muuten Scandinavian, jäikö sulle pahat leikkaushaavat? Eli sellaiset, josta huomaa selvästi, että jotain on tehty?

Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
Mites muuten Scandinavian, jäikö sulle pahat leikkaushaavat? Eli sellaiset, josta huomaa selvästi, että jotain on tehty?

Niin pienet, että pitää olla suht tarkkasilmäinen, että näkee. Hieman vaaleammat n. 1cm viillot nännien reunassa. 

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
Tulipas käytyä arvauskeskuksessa ja hetken tutkinnan jälkeen lääkäri totesi minulla olevan gyno, no sain sitten lähetteen verikokeisiin ja niissä näytti olevan kaikki kunnossa.. Nytten sitten sain lähetteen hyvinkäälle jollekkin kirurgille ja sieltä pitäisi jossain välissä tulla kirje kotio jossa on myös varattu jonkinlainen aika.. Osaakos kukaan sanoa yhtään kauan voisi kestää että pääsisin leikkaukseen tai edes tapaamaan kirurgia..??

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024