Author Topic: Göra operationen i Sverige eller i England?  (Read 15663 times)

Offline Pufffy

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Hej!

Jag lider av mildare gynekomasti/puffy nipples.
Här kan ni se några foton:
https://www.gynecomastia.org/smf/38/what-is-this-nipple-problem-actually-(pictures!)/
(Kopiera och klistra in länken i adressfältet)

Jag har förstått att det tydligen är ganska svårt att få resultatet riktigt bra när det gäller liknande fall.
Jag vill absolut få bästa möjliga resultat, även om det innebär ett högre pris eller att jag måste resa någonstans.
Att åka till USA blir dock lite väl saftigt.

Som det är nu så väger jag i princip mellan att göra operationen i Sverige hos Akademikliniken eller Lidingökliniken.
Jag vet att Ulf Samuelsson på Akademinkliniken har fått bra omdömen av en av forumets mest erfarna.
Lidingökliniken säger att de är den klinik i Stockholm som utför flest av dessa operationer.

Samtidigt verkar Paul Levick i England vara mycket populär här på forumet. Tror ni att det skulle vara värt att åka till honom och göra ingreppet istället?
Skulle det kunna öka mina chanser att få ett riktigt bra resultat?

Det är väldigt betungande att fundera så mycket på detta, så jag skulle verkligen bli glad för flera seriösa svar från er med lite kunskap inom detta område.

Offline Pufffy

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Över 121 personer som har läst tråden men fortfarande inget svar alls. :/

Vore väldigt tacksam om någon som har bra koll på detta kunde ge mig lite tips.

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Inte så konstigt att folk inte skriver när man inte får någon kommentar tillbaka på inläggen, så jag tar bort min kommentar.
« Last Edit: February 23, 2014, 08:44:03 AM by Supersonic123 »

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Hej, att åka till England för att göra operationen är kanske smart, verkar som att man i Sverige inte har så bra kunskap inom detta. Det är verkligen jobbigt att ha gjort en operation och gått igenom hela skiten utan att vara helt nöjd efteråt.

Offline Bobby_B

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Hej Pufffy.
Håller själv på att leta för fullt.

Har träffat Ulf S och han verkade absolut bra. Men det är ju omöjligt att veta hur bra han sedan utför det hela. Som han själv sa gör dom inte jättemånga sådana här operationer.

Finns det någon sida för den här läkaren i England. Vore intressant att läsa om honom. England är ju som sagt ganska enkelt att ta en tur till... så det skulle jag också kunna tänka mig.

Himla svårt det här. Inte nog med att man bestämmer sig för att göra detta och allt vad det innebär... så ska man behöva vara orolig för att det inte blir bra :(

Jag lider också av ganska mil varaint. Man kan säga så här. När jag fryser och bröstvårtorna styvnar är det svårt att se... men i "varmt" läge så syns det helt klart... framförallt på höger sida... där blir det lite chipstutte (som jag brukar kalla den ... lika bra att skoja om sig själv, så blir det lite lättare att dras med skiten  ;) ) och det är inte alls kul... tränar ganksa mycket och det är inte roligt att det ska se ut som att man är lite små lönnfet liksom.

Offline lallo

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 32
Är det någon som vet ngt om Lidingökliniken?

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Hej

Jag har varit på konsultation hos Per Windh på Art Clinic i veckan. Fick ett bra intryck på de knappa 30 minuter som man har till förfogande. Jag är dock inte helt främmande till att besöka tex Levick men det är ju betydligt svårare att få till när man som mig har familj, barn, jobb och annat. Enligt Per skall alla legitimerade plastikkirurger behärska denna typ av ingrepp men så är ju uppenbarligen inte fallet då det ibland blir rätt dåliga resultat. Jag funderar på att boka in en konsultation med Jonas Lundberg på AK också då han verkar mycket erfaren och har dessutom varit lärare till just Per Windh som själv har mycket goda omdömen. Eller så är det bara slöseri med både tid och pengar då båda kommer att utföra ingreppet på samma sätt.

På mig ville Per köra först fettsugning med BodyJet som de kör med på Art Clinic och sedan plocka ut körteln via snitt i vårtgårdskanten. Alltså den traditionella varianten.

Per Windh har ju enligt forumet gjort ingreppet på användaren GaryColeman men han verkar inte vara aktiv längre. Hade varit oerhört intressant för mig att veta om han blev nöjd.

//Hippo


Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Glöm body jet.
Jonas har jag träffat personligen efter OP 1 glöm honom. Per har jag inte träffat men sett MÅNGA kvinnor falla för hans sätt att vara.
Om ni måste göra operationen i Sverige så välj Samuelsson på AK

Kör helst inte på levick i England. Ska ni ändå köra så blås på USA kostnaden blir inte mycket större

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Jag skulle inte säga aft det var något speciellt med Per som person. Kändes som vilken läkare som helst. En plastikkirurg är ju som en hantverkare som bedöms utifrån sina resultat och som lär sig genom erfarenhet. Jag vet inte vilken kirurg i Sverige som utför flest gynekomastioperationer men jag tror inte att Ulf S gör fler än andra, eller?

Att Per W är omtyckt borde ju i slutändan bero på bra resultat.

För egen del vill jag helst göra ingreppet i Göteborg och då finns det inte så mycket att välja på. Kanske är Per det bästa alternativet. På mig ville han som sagt först fettsuga med deras bodyjet teknik, vet inte om de använder någon annan typ av fettsugning och sedan plocka ut körteln genom snitt i vårtgårdskanten. Man lämnar och kvar en halv cm av körteln.

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Jag önskar dig all lycka. Hoppas verkligen att du får ett riktigt bra resultat. Posta gärna för att låta andra ta del av resultat osv.

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Tack
Självklart hoppas man på ett bra reslutat om man tar beslutet att operera sig. Men man får nog ha realistiska förväntningar. Om Tex Terres före bilder är de som finns här
hxxp://www.plastikoperationer.net/fraga/manlig-broestreduktion-gynekomasti/
Så förstår jag inte varför han valde operation. Det hade i alla fall jag aldrig gjort. Jag hade varit supernöjd om jag ser ut så efter operation.

Det jag oroar mig för är detta med insjunka bröstvårtor synliga veck eller att det inte blir symmetriskt. Det verkar dock som att detta inträffar mer sällan numera pga bättre erfarnhet hos kirurgerna.

Hippo


 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024