Author Topic: Suomalaisia? / Any Finns?  (Read 114521 times)

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
Mites Karn nimimerkillä meni leikkaus..? Oma leikkaus aika siirty tammikuun puoleen väliin..

Offline karn

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
Mites Karn nimimerkillä meni leikkaus..? Oma leikkaus aika siirty tammikuun puoleen väliin..

En haluais pelotella, mutta..
Tuntuu siltä, että ois pitäny maksaa se muutama tonni vaikka opintolainalla ja mennä yksityiselle.

Tuntuu, että nuo on jotenki ihan epämääräsen muotoset nyt nuo nännit. Ja oikeeseen rintaan jäi jonkunnäkönen patti, mistä soitan huomenna sairaalaan ja pyydän soittopyynnön lääkäriltä. Voi olla, että nuo muotoutuu paremmin, kunhan saa vähän aikaa parantua, mutta nyt antaisin arvosanaks ehkä 5/10.

Mutta ite pöhötys ja turvotus on poissa. Toivottavasti paranee ajan myötä, paljon.

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
Mites Karn nimimerkillä meni leikkaus..? Oma leikkaus aika siirty tammikuun puoleen väliin..

En haluais pelotella, mutta..
Tuntuu siltä, että ois pitäny maksaa se muutama tonni vaikka opintolainalla ja mennä yksityiselle.

Tuntuu, että nuo on jotenki ihan epämääräsen muotoset nyt nuo nännit. Ja oikeeseen rintaan jäi jonkunnäkönen patti, mistä soitan huomenna sairaalaan ja pyydän soittopyynnön lääkäriltä. Voi olla, että nuo muotoutuu paremmin, kunhan saa vähän aikaa parantua, mutta nyt antaisin arvosanaks ehkä 5/10.

Mutta ite pöhötys ja turvotus on poissa. Toivottavasti paranee ajan myötä, paljon.


Itekkin miettinyt ihan samaa jos menisi sittenkin yksityiselle, kun eivät käytä rasvaimua tuolla kunnallisen puolella ja leikkaus arvista tulee kuulemma just semmoset kun sattuu tulemaan.. mites jäikös sulle pahat arvet..? Mistäs olet löytänyt muutaman tonnin leikkauksia, kun itse katselin noita hintoja niin ne oli 3-4K€
« Last Edit: January 12, 2010, 03:18:38 AM by T3MM1 »

Offline karn

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
Kyllä ne olis käyttäny mun tapauksessa rasvaimua jos olis ollut tarpeen. Ei kuulemma tarvinnut, niin ei ollut tarvetta painepaidoillekkaan, jotka oli valmiiksi sinne jo tilattu. Kai se on lääkärikohtaista käyttääkö ne vai ei..


Alkaa tämä jo paremmalta näyttämään, kuin aiemmin luulin. Ehkä se oli pientä alkupaniikkia. Uskon silti, että olis tämän voinu paremminkin tehdä. Toinen nänni ei aivan pyöreä ole, niin saa nähä minkälaiseksi se jää loppujen lopuksi. Käytän mepiformia arpien pienentämiseen, toivottavasti puolen vuoden päästä näyttää siltä, kuin ei olisi leikattukkaan.

Tuosta patista tuolla sen verran, että lääkäri sanoi sen olevan rasvaa mikä on kerätty siihen paikalle jääneen kolon kohdalle..
Tuntuu se ehkä hieman pienentyneen aiemmasta. Toivottavasti se ei ole gynoa enää..

Terveystalo ja Mehiläinen on paikat mistä kyselin hintoja, se oli n. 2000-2500e.

Offline citizen

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Itsekkin pitkään tätä foorumia lukeneena rekisteröidyin nyt viimein, operaatiossa käyneenä. Leikkaus tehtiin pk-seudulla julkisella puolella, n. vuoden eri lääkäreillä ja testeissä juosseena. Varmaan n.  10 lääkäri/laboratorio/terveydenhoitaja-käyntiä vaadittiin että lopulta sain kirurgin puukosta. Testattiin veriarvot pariin otteeseen ja kahteen kertaan kävin mammografiassa, missään ei näkynyt mitään joten lopulta suostuivat plastiikkakirurgille antamaan lähetteen. Tässä välissä söin jopa muutaman kuukauden hormoneihin vaikuttavia lääkkeitä joiden olisi pitänyt poistaa ko. ongelma. Ei mitään vaikutusta.

Leikkauksesta nyt muutama päivä, ei suurempia kipuja, ei tarvitse syödä enää kipulääkkeitä. Leikkaus suoritettiin pelkkänä rasvaimuna joten saattaa johtua siitä, "lievänä" diagnostisoidut gynet.
Tissit nyt melko turvoksissa, kovin suurta eroa en huomaa leikkausta edeltävään tilaan. Tiedän että näin neljäntenä päivänä leikkauksesta on liian aikaista sanoa mitään lopputuloksesta mutta silti arveluttaa että pienivätkö ne tarpeeksi. Hoitaja mainitsi myös että leikkauksen jälkeen rintoihin saattaa kertyä nestettä, joka voidaan tarvittaessa imeä ruiskulla pois jälkikäteen. Mietin että pitäisiköhän sitä vielä odotella "turvotuksen" laskemista vai soitella takaisin...

Offline maletits

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Heipä vaan kaikille! Tämän sivuston löydettyäni ja luettuani ihmisten kokemuksista rohkenin soittaa itsekkin plastikkakirurgille. Soitin siis suoraan Helsingin mehiläiseen ja varasin ajan plastikkakirurgille. Nyt on sit käyty kirurgin ihmeteltävänä ja samantien varasin ajan myös leikkaukseen. Kirurgin puheilla ollessa tuli hyvin selväksi että olen selvä gyne-tapaus ja että en pääse näistä hinkeistä eroon vaikka laihduttaisin itseni luurangoksi. (kokeiltu on)
En ole koskaan ollut lihava vaan aina normi mitoissa, tällä hetkellä pituus 180 cm ja paino 76 kg ja ikää on kertynyt 27 vuotta. Viimeisen 2 vuotta on tullut käytyä salilla n. 2 kertaa viikossa ja ongelma on vaan pahentunut, eli siis hinkit vaan kasvaa eikä todellakaan kiinteydy/pienene. Gynekomastia on vaivannut murrosiästä saakka eli noin 13 vuotta ja nyt päätin että on saatava muutos elämänlaatuun.

Leikkaus tullaan tekemään keskiviikkona 24.2.2010 Helsingin mehiläisessä. Kerron operaation jälkeen miten kaikki sujui ja laitan näkyville myös kuvat ennen ja jälkeen leikkuksen. Jos on kysyttävää niin vastailen mielelläni.

Offline maletits

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Hei "CITIZEN" miten on turvotuksen laita? Sun operaatiosta on kulunut nyt n. 1kk ja olisikin mielenkiintoista tietää onko se turvotus laskenut? Omasta operaatiostani on aikaa 5 päivää ja nyt tuntuu että pientä turvotusta olis tapahtunut siis jos vertaan rasvaimun jälkeiseen päivään jolloin rintakehä oli paljon tasaisempi.

Offline tissimies

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Terve,

Täällä myös yksi ketunnenäinen. Vuosia ovat haitanneet. Intti oli yhtä tuskaa kun oli "pakko" käyttää teepaitaa. Kesät on myös tuskallisia kun ei voi lähteä ulos kun on liian kuuma pitää paksumpaa paitaa. Nobel-palkinto hänelle joka on keksinyt tuollaset kauluspaidat joissa taskut tissien kohdalla.

Intissä kävin valittamassa asiasta ja sain ajan mammografiaan ja homman hoito loppui siihen. Kävin myös vuosi sitten koululääkärillä ja tämä lupasi että postissa lähettävät minulle ajan leikkaukseen/jatkotutkimuksiin. Mitään ei ole kuulunut. En tosin uskonutkaan että mitään tapahtuisi, oli niin juopon näkönen ja olonen lääkäri.

Ajattelin käydä virossa. En löytänyt lukemalla vielä yhtään täältä joka olisi raportoinut vironreissun tuloksista? Onko ketään?

Offline citizen

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Joo elikkä teilu kuukausi nyt takana, eikä voi kyllä olla tyytyväinen oikein miltään kantilta. Kävin pari viikkoa operaation jälkeen näyttämässä kirurgilla, että josko tisseihin olisi "kerääntynyt nestettä", koska melkoista turvotusta oli molemmissa. Ruiskulla käytiin molemmat tissit läpi, mutta mitään ei irronnut. Tilanne edelleen sama, merkittävää parannusta ei ole tapahtunut. Ainakaan parempaan suuntaan, toinen puoli pysynyt oikeastaan samana. Toinen pienentynyt ehkä puolella, edelleen epänormaalin iso, joten tissit nyt silminnähden erikokoiset. Eli joko tämä nyt on edelleen sitä "turvotusta", tai sitten leikkaus ei sujunut suunnitellulla tavalla. Plus sitten minulla on nyt neljä ei niin siistiä arpea rintakehässä. Enpä oikestaan voisi olla tyytymättömämpi tulokseen, jälkitarkastus huhtikuussa, toivonmukaan lähete korjausleikkaukseen asap...

Offline Fibito

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Onpa hienoa että löysin tälläisen foorumin. Luulin aluksi että olen ainoa "kettunenäinen". Nämä ovat vaivanneet minua jo kohta 5 vuoden ajan ja olen nyt 20v. En koskaan kehdannu mennä saunaan, uimaan tai pitämään t-paitaa ulkona.
Ajattelin itsekkin mennä juttelee terveyskeskukseen, mutta kun on intti tulos tos heinäkuussa nii ei viitsi vielä. Ehkä odotan että pääsen intistä pois ens vuoden tammikuussa ja sitten tutkituttaa näitä. Haluaisin kyllä mennä yksityisille hoitoon mutta ei mun varat siihen riitä. Ja kun luin tätä foorumia ni rupes pelottaa tuo julkinen osio.

MItäs mieltä porukat on? kannattaako odottaa että intin jälkeen menen tutkituttaa näitä ja ovatko pelkoni totta että julkiselle ei kannata mennä.

Miten muuten Citizen? Miten meni jälkitarkastus?

Offline scandinavian

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 53
Terve,

Nobel-palkinto hänelle joka on keksinyt tuollaset kauluspaidat joissa taskut tissien kohdalla.


Ai jumalauta. Komppaan tota lausetta 100-prosenttisesti! Tulee muistot menneestä mieleen..

Reilut kaks vuotta oon onneks voinut taas käyttää t-paitoja vuosien tauon jälkeen.


Offline g-mies

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Yksi tavallinen tapaus ilmoittautuu. :) Vähän taustaa: Lievä gyno toisella puolella on vaivannut 16-vuotiaasta asti. Alle parikymmppisenä oli usein myös lievää kipua molemmilla puolilla esim. mahallaan maatessa, mutta asia vaivasi eniten henkistä puolta. Terveyskeskuslääkäri suhtautui asiaan kuitenkin nuivasti ja sanoi, että ei kannata leikata, joten koko homma jäi. Tässä välivuosina itseluottamus nousi yleisesti, joten unohdin koko homman, koska ulkonäöllinen haitta ei ollut kovin suuri. 27-vuotiaana, n. 8 kk sitten aloitin kuntosaliharjoittelun, jonka jälkeen lievä arkuus palasi. esim. telttapatjalla on nihkeä maata mahallaan, joska rintarauhaseen sattuu lievästi.

Nettijuttujen perusteella rohkaisin vihdoin mieleni (kiitos teille!) ja marssin työterveyslääkärin (Diacor) puheille, joka totesi genekomastian ja lähetti verisuonikirurgille. Verisuonikirurgi suhtautui asiaan asiallisesti ja sanoi, että selvä gynotapaus --> ultraääneen. Ultraäänessä sitten todettiin toisen rintarauhasen olevan n. 2 kertaa toista suurempi. Työterveyslääkäri ja verisuonikirurgi suosittelivat leikkaushoitoa yksityisellä jos haluan esteettisesti parhaan lopputuloksen, joten niinpä varasin ajan Töölön Mehiläiseen plastiikkakirurgille (Jyri Hukki).

Kävin tänään Hukin juttusilla ja hän piti parhaana vaihtoehtona vesiavusteista rasvaimua, joka suoritettaisiin hänen toisella klinikallaan nimeltä Laser Tilkka. Hän totesi kuitenkin, että osa gynosta on rauhaskudosta, joten on pieni mahdollisuus, että kaikki ei lähde pois vaikka kokemukset ovatkin olleet hyviä. Siinä tapauksessa hän tekee paranemisen jälkeen samaan hintaan toisen leikkauksen kunnallisella puolella, jossa rauhanen poistetaan. Ihmettelin tätä hieman, mutta hän sanoi että kannattaa tehdä ensin vesiavusteinen rasvaimu, koska onnistumistodennäköisyys on hyvä ja siitä ei juuri jää kuin pienet pisteet kainaloon kun taas muuten jouduttaisiin viiltämään nännipihat.

Hinta-arvio oli 3000 EUR ja toimenpide tehtäisiin sedaatiossa (kait jonkinlainen lääketokkura, mutta ei nukutus..). Hukki sanoi, että pelkkä paikallispuudutus ei riitä kivun vuoksi.

Mitä mieltä olette tuosta vesiavusteisesta rasvaimusta? Siitä tuntuu löytyvän hirveän huonosti juttua kun on niin uusi tekniikka. Worst-case eli kaksi leikkausta ei oikein innostaisi...

Kuva nykytilanteesta (sivulta näyttää pahemmalta..):




« Last Edit: June 10, 2010, 06:48:54 PM by g-mies »

Offline Pkc

  • Member
  • *
  • Posts: 4
Ajattelin avauta tällä laudalla ensimmäistä kertaa kertomalla pienen tarinan elämästäni...
Elikkäs olen syntynyt -80 luvun loppupuolella, ja -90 luvun lopussa n. 11-12 vuoden iässä huomasin että rinnat kasvoivat..
Kävin kouluterveydenhoitajalla ala-asteella joka kertoi että kyseessä on vain murrosiän hormoonikasvu...
Pari vuotta meni eteenpäin ja kasvu ei loppunut vaan sitä kesti kaksikymppisiin asti..
Tästä seurasi myös masennus joka johti ylipainoon, urheilu ja muut aktiviteetit loppui koska en enää halunnut olla ulkona.
Normaalipainoinen olin n. 13v asti ja sen jälkeen paino nousi aina 140kg asti.
Päätin vuosi sitten alkaa taistella ylipainoa vastaan ja painoa on lähtenyt vajaa 40kg.
Mutta nyt ollaan tässä, parisuhteet kaatuu yleensä siihen ku otan paidan pois..
Yhdelle hyvälle naispuoliselle ystävälle olen kertonut asiasta ja jopa näyttänyt hänelle mistä on kysymys.

Siinäpäs oli sitten siitä, nyt olis sitten kysymys teille!

Elikkäs mihinkäs pitää ottaa yhteyttä? yleislääkärille ensin ja siitä eteenpäin vai? ajattelin ensin pudottaa vielä n. 20kg painoa ennenkun puhun tohtorille..
Olisiko järkevintä ottaa samantien yhteyttä johonkin?

Tässä vielä pari kuvaa..




Offline Teuvo

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Ajattelin avauta tällä laudalla ensimmäistä kertaa kertomalla pienen tarinan elämästäni...
Elikkäs olen syntynyt -80 luvun loppupuolella, ja -90 luvun lopussa n. 11-12 vuoden iässä huomasin että rinnat kasvoivat..
Kävin kouluterveydenhoitajalla ala-asteella joka kertoi että kyseessä on vain murrosiän hormoonikasvu...
Pari vuotta meni eteenpäin ja kasvu ei loppunut vaan sitä kesti kaksikymppisiin asti..
Tästä seurasi myös masennus joka johti ylipainoon, urheilu ja muut aktiviteetit loppui koska en enää halunnut olla ulkona.
Normaalipainoinen olin n. 13v asti ja sen jälkeen paino nousi aina 140kg asti.
Päätin vuosi sitten alkaa taistella ylipainoa vastaan ja painoa on lähtenyt vajaa 40kg.
Mutta nyt ollaan tässä, parisuhteet kaatuu yleensä siihen ku otan paidan pois..
Yhdelle hyvälle naispuoliselle ystävälle olen kertonut asiasta ja jopa näyttänyt hänelle mistä on kysymys.

Siinäpäs oli sitten siitä, nyt olis sitten kysymys teille!

Elikkäs mihinkäs pitää ottaa yhteyttä? yleislääkärille ensin ja siitä eteenpäin vai? ajattelin ensin pudottaa vielä n. 20kg painoa ennenkun puhun tohtorille..
Olisiko järkevintä ottaa samantien yhteyttä johonkin?

Hei! Itseäni gynekomastia on vaivannut jo vuosikausia, ja vasta viime keväänä rohkaistun tekemään asian eteen jotain. Homma meni minulla siten, että otin yhteyttä terveyskeskukseen omalääkärille, joka tutki rinnat ja lähetti mammografiaan, kun ilmeisesti ei osannut tulkita, oliko kyse gynekomastiasta. No itse tiesin vastauksen ilman mitään tutkimuksia, mutta noin se polku julkisella puolella yleensä menee, jos on vähänkin epäselvyyttä. Siitä vierähti muutama kuukausi niin tuli kutsu plastiikkakirurgian erikoislääkärin juttusille yliopistolliseen sairaalaan, joka laittoi hoitojonoon. Lääkäri sanoi, että se miten gynekomastia hoidetaan pois, päätetään myöhemmin. Nyt on reilut 6 kuukautta odoteltu hoitojonossa, tässä viikolla itse asiassa ajattelin pirauttaa ja kysellä missä mennään. Yksityisellä puolella pääsee tietysti nopeasti leikkaukseen tai rasvaimuun, mutta verottaahan se tietysti sitten kukkaroa. Eipä muuta kuin tsemppiä!

Offline citizen

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Nonniin, pitkästä aikaa täällä.
Sain kuin sainkin lopulta lähetteen uusintaleikkaukseen (ei riittänyt hoitotakuun 6kk odotusaika, vaan meni vajaa 9kk).
No, nyt tässä leikkauksessa poistettiin itse rauhasta n. 10g molemmista tisseistä, kun edellisellä kerralla tehtiin pelkkä rasvaimu. Ensimmäisellä kerralla ei oikeastaan irronnutkaan mitään, ja lääkärikin oli kirjoittanut leikkauskertomukseen että ongelma lähinnä korostunut.
Nyt pari päivää leikkauksesta ja aika pahat mustelmat ja kovat turvotukset, kontrollikäynti olisi sitten 3vk päästä, toiveikkaana odottelen... Siihen asti pidettävä tämmöistä painesidettä ongelma-alueella, ilmeisesti turvotuksen poistamiseksi.

Raportoin jatkosta myöhemmin, hieman kyllä olen skeptinen tämän suhteen, koska niin kauan vaivannut jo tämä (about 15-vuotta?)...

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024