Author Topic: Snälla Hjälp!  (Read 8672 times)

Offline AlanRR

  • Member
  • *
  • Posts: 4
Hejsan, jag är snart 17 år, väger 51 kg. och är 1.68 m lång. Alltså jag är inte tjock, men har bröst, gynekomasti, den ena brösten är betydligt större än den andra. Imorse var jag hos läkaren i Biskopsgården(Göteborg) . Läkaren sa till mig att det är helt ''normal'' och att det är ''ingen fara''. Jag var inte nöjd och krävde att en annan läkare skulle komma, när den andra läkaren kom så visste han knappt vad gynekomasti var...

Whatever, dom bestämde sig för att inte hjälpa mig, de sa att skulle inte operera mig, att de skulle inte ge mig testosteron,etc.

Jag är helt förbannad på dom, att kommunen måste spara pengar förstår jag, men sådana saker bör lösas så snabb som möjligt.

Jag har haft gynekomasti sedan jag var 11, alltså i 6 år, och det bara blivit värre(större).

Jag vet inte vad ska jag göra.. Ska jag kontakta en privat klinik? Ska jag anmäla sjukvården?
Det skullle vara jättebra om ni vet om kliniker i Göteborg som gör sådana operationer.


EDIT: Hittade det här: http://www.artisticplasticsurgery.se/extra/pod/?action=pod_show&id=14&module_instance=1   Vad tycker ni? Operationen kostar mellan 22.000:- och 38.000:-

Tack för hjälpen
Mvh
Alan
« Last Edit: June 10, 2009, 08:52:26 AM by AlanRR »

Offline motiv

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Jag gick till vårdcentralen, därifrån till Karolinska sjukhuset i Stockholm. Eftersom de inte kunde operera mig inom tre månader fick jag en gratis operation på akademikliniken ( www.akademikliniken.se ). Allt gratis.

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024