Author Topic: Äntligen!  (Read 6721 times)

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Då var man nyss hemkommen från Akademikliniken i Göteborg. Har funderat på operation i flera år och varit på konsultation hos 3 olika kirurger. 
Utan att egentligen vara beredd fick jag en tid inom en vecka som jag tackade ja till. Fick stanna över natten vilket var superbra då vi kom igång sent påmeftermiddagen. Man var ju rätt ostadig och lite snurrig efter man vaknat så det passade perfekt att bara sova.
Har inte haft speciellt ont lite småvärk bara. Hade dränering när jag vaknade upp som togs bort dagen efter. Sövningen som jag oroat mig för gick hur bra som helst. Man behöver verkligen inte oroa sig för vare sig smärta eller narkos i detta ingreppet.


Offline lindtraxx

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 19
hejsan! grattis till din operation till o börja med , jag genomgick också en gynokomasti operation på akademikliniken i göteborg denna veckan, i måndags rättare sagt , vilken kirurg hade du? =)

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Hej, Grattis själv. Det var Håkan Hallberg som jag träffade för ungefär ett år sedan. Dessvärre har jag inte träffat honom ännu efter operationen då det var sent på kvällen men skall träffa honom på återbesök på onsdag. Själv?

Offline lindtraxx

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 19
Okej, jag gjorde hos Jonas Lundberg, skall på återbesök imorgon. Hur går det för dig med läkningen ? Fick du en kompressionsväst att använda nu efter op? Jag fick som en slags elastisk gördel men skulle vilja byta till en väst för den är väldigt obekväm att gå runt i.

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Hej,
Jag köpte en sådan här som är betydligt skönare än den man får.
https://nordicare.se/se/vilmer-kompressionsvast
Det är från samma tillverkare som gördeln. Jag har dock kört med min köpta väst under och haft gördeln ovanpå men blev alldeles snurrig och kände att jag fick det tungt att andas, tror jag tryckte på för hårt, samtidigt var det skönt att få trycket.
Läkningen har gått långt över förväntan. Nästan så att man funderar på om man varit lite för snäll eller om man fettsugit alls. Förväntade mig rejält med skada. Har känt mig lite öm och svullen men inga blåmärken eller något alls. Har bara tagit ett par alvedon om dagen. Just nu sitter jag på jobbet och det är dag 6. Skall som sagt på återbesök imorgon och då får jag väl reda på vad som gjorts. Som det känns just nu så har säkert svullnaden lagt sig med minst 50% mot de första 3 dagarna.
/hippo

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Kan tillägga att jag är en Large i vanliga fall men köpte en Medium. Kom hem i brevlådan på ett par dagar. Denna har jag inga problem att ha på mig i 6 veckor om det skulle behövas. Faktiskt riktigt skön.

Offline lindtraxx

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 19
Kul o höra att det har gått så bra, jag beställde faktiskt en likadan väst idag , tog även jag en medium men har large vanligtvis så känns skönt o höra att de va ett bra beslut, va på återbesök idag men träffade aldrig kirurgen, en dam som kollade o bytte plåster osv bara, har gått väldigt bra med läkningen här med, började jobba idag efter att ha varit ledig 1 vecka. Fick komma nästa vecka o träffa kirurgen om ja ville,får se hur jag gör. Lite nyfiken på hur mycke körtel o fett dem tog bort ärjag.

giggsy

  • Guest
Har ni några före-efter bilder? Pris? Funderar på att göra oxå. Bor i Malmö

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Hej
Jag betalade 45 vilket jag tror var ganska dyrt men hade fått samma pris på två konsultationer innan på Art Clinic i Göteborg som jag egentligen hade tänkt att välja. Nu blev det AK bara för att man erbjöd mig en tid under påsk som passade in i mitt arbets & familjeliv. Annars hade det nog blivit Karl Bremer på Art Clinic då jag tycker att han verkar mest påläst av de tre jag träffat.
Jag väntar ett tag med ev bilder, visst är det mycket bättre men det är fortfarande en lång läkeprocess och saker kommer att ändras. I mitt fall är det att huden skall dra ihop mer sig jag är 36 och har inte världens bästa hud. Just nu är det lite slappt precis kring bröstvårtan men mycket bättre än dag1 efter op. Det är bara kompression och att vänta så får man hoppas på det bästa. Nu är i alla fall all körtel borta resten kan man väl träna bort och fylla ut med muskler.

Hippo

giggsy

  • Guest
Ser bra ut =) Hur är det med betalning? Går det att göra avbetalningar?

Offline lindtraxx

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 19
Tror inte just kliniken har någon form av avbetalning, du får nog ta ett lån isf antingen via din bank eller kika in på medical finance .

giggsy

  • Guest
Tror inte just kliniken har någon form av avbetalning, du får nog ta ett lån isf antingen via din bank eller kika in på medical finance .

Tackar. Får väl samla mod och beställa en konsultation snart. Funderar på Plastikinstitutet i Malmö

Offline lindtraxx

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 19
De tycker ja du ska göra, jag har gått och funderat på operation i ett par år men har bara skjutit upp det, känns sjukt gött att ha genomfört det nu. Är 2 v sen operation nu, ska försöka börja lite lätt på gymmet igen tänkte ja, men bara typ cykel o köra lite ben för är rätt öm i bröstkorgen 

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024