Author Topic: Experts in Sweden  (Read 36656 times)

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Viking, ok, du vet onekligen en hel del om detta, och jag tackar för att du delar med dig :) Jobbigt för dig att behöva göra alla dessa grejer, fram och tillbaka, jag skulle gärna slippa sånt :/ Men i slutändan är jag säker på att det löser sig för oss, på ett eller annat sätt :)

Supersonic, ok jag ska se om jag hinner ta några bilder nu i veckan och lägga upp. Kan säga att ärren syns knappt, och kommer nog inte synas på bilder, kanske ärrvävnaden dock då det verkar vara ganska mycket, men annars ser det ut som lite puffy nipples fortfarande :/ det kan verkligen inte vara mycket fett han tog bort, inte för jag hade mycket fett innan men fettmässigt ser jag faktiskt ingen skillnad.

Ta hand om er :)

Offline Bobby_B

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Hej alla... har gått hela sommaren nu och egentligen bara försökt att leva med min gyno som jag verkligen inte trivs med. Sedan jag upptäckt att det är en sort sjukdom eller ett sorts "fel" så tänker jag bara på det ännu mer... väldigt jobbigt och lite fåning, men va sjutton gör man... går ju inte att slå bort dom tankar när man hela tiden på minns så fort man kollar sig i spegeln efter duschen eller med en ljusare tröja på :(

Nu till höst börjar det helt enkelt bli dags tror jag.

Dock blir jag lite nyfiken på det här med ärrvävnad som ni skriver om ganska mycket nu på slutet. Finns det inget man kan göra för att förebygga ärr. Har för mig att jag läst att man ska massera hårt under läkprocessen, stämmer det eller är det fel. Vet ni något mer/annat man kan göra.... för det är så klart tråkigt om man går in och tar bort körtel och fett och det bara ersätts med ärrvävnad, då blir det ju liksom ingen mening med det hela.

Tacksam för svar, håller på att preppa mig själv inför det hela nu och vill vara så påläst jag kan bara. Tack för tipset Viking om att man ska dokumentera i tidigt skede innan det blir ärr, det blir till att ta massor med kort hela tiden helt enkelt :)

//BB

Offline Bobby_B

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Var tog alla vägen??

Offline Mickkke

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 14
Skulle inte rek. den polska läkaren i tråden.

Var i kontakt med henne för ett par dagar sedan. Mina föräldrar är från Polen så jag kan språket. Hon försökte lura mig på pengar. Hon tar extra betalt om man kommer från utlandet. Därför finns det inga priser på deras hemsida. Sen såg jag en kille här på forumet som hade fått inndragna bröstvårtor av henne.

Mvh.

Offline Pufffy

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Jag har problem med puffy nipples, alltså en relativt lindrig form av gynekomasti.
Men den är dock definitivt synlig genom tighta kläder mm mm!
Har en separat tråd om detta med bilder under "puffy nipples"-underforumet.

Jag tänkte försöka ta ett snack med vårdcentralen. Är övertygad om att det går att få dem till att skriva en remiss till en plastikkirurg som arbetar för landstinget.
Men vilken klinik ska jag be dem skriva remissen till?
Vilken klinik som arbetar för landstinget är bäst i Sverige på den här typen av problematik??
Jag kan tänka mig att åka till vilken stad som helst om man lyckas övertyga läkaren att skriva en remiss just dit.
Mycket tacksam för svar.

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Hej, sorry att jag bara försvann. Har försökt att inte tänka på detta bara.

pufffy: Har tyvärr ingen koll på huruvida det funkar/blir bra via vårdcentralen, men önskar dig bara lycka till!

Min op. blev sådär, det verkar som man vart för försiktig och inte tagit bort tillräckligt?
Hade ett milt fall, men ändå stört mig som fan på det. Inga ärr syns så det är bra, tror inte det är någon ärrvävnad kvar heller, nästan ett år sedan op.

Behöver nog en till op. för att bli helt nöjd :/

Ha det bra

Offline Pufffy

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Hej, sorry att jag bara försvann. Har försökt att inte tänka på detta bara.

pufffy: Har tyvärr ingen koll på huruvida det funkar/blir bra via vårdcentralen, men önskar dig bara lycka till!

Min op. blev sådär, det verkar som man vart för försiktig och inte tagit bort tillräckligt?
Hade ett milt fall, men ändå stört mig som fan på det. Inga ärr syns så det är bra, tror inte det är någon ärrvävnad kvar heller, nästan ett år sedan op.

Behöver nog en till op. för att bli helt nöjd :/

Ha det bra

Hej Terre!

Var var det du gjorde din operation?
Ditt fall liknar mitt nämligen.
Har du berättat för läkaren att du inte riktigt är nöjd?
Kanske han kan erbjuda dig en korrigering för ett förmånligt pris?

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Efter ett tag inser man att ganska nöjd med resulatet är bättre än att gå in igen.
Terre o jag har pratat en del och jag misstänker att han gått vidare i livet. Lycka till terre jag hopps jag kunnat hjälpa dig på vägen.

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Hej igen

Gjorde den på A*t clinic i Göteborg. * = r

Pufffy: Ja jag sa att jag inte var riktigt nöjd, men vågade inte stå på mig, han tyckte det var bra. Men det är i princip som innan, tur för mig har jag inget extremt fall så det går ju att leva med, men har dålig hållning och är ju lite feg på grund av det :(

Viking75: Man har försökt iallafall, men sanningen är att jag stör mig hela tiden på det. Så nu funderar jag på att dra iväg över sjöss och bara få det överstökat med, kan inte bara gå runt och vänta och hoppas på att det blir bra..

Ha det bra, ska försöka kika in här oftare

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Terre du har pm!



 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024