Author Topic: Gynecomastia experts i Sverige?  (Read 15306 times)

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Jag söker med ljus o lykta efter någon plastikkrirurg som är erkänt duktig på dessa operationer i Sverige.

Posta gärna era erfarenheter: bra som dåliga

Stort tack på förhand

Offline swedishonesided

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Jag kan rekommendera Plastikkirurggruppen på Sabbatsbergssjukhus i Stockholm. Opererades där för en vecka sedan av Dr Janne Ohlsen. Nu är det bara en vecka men resultatet ser lovande ut. Bemötandet där var väldigt bra. Min väg fram tills där jag är idag har varit ganska krokig och dann! Gynekomastin var ensidig och tog aldrig över mitt sinne eller gjorde att jag fick dåligt självförtroende. Den var även rätt så liten. Men den störde mig under sommarmånaderna vilket var återkommande. Och när jag skulle duscha. Och hur ofta duschar man inte?

Min väg:

När jag är 13 börjar det växa. Vänster och höger är ömma. Vänster något större.

14 år: Besök på allmäna vårdcentralen med Morsan; "det där försvinner snart" - uppfattat.

19 år: Allmäna vårdcentralen, "nej det där opereras man inte för, det finns folk som har cancer som behöver opereras, inte du"

20 år: Akademikliniken (privatklinik i Stockholm) proffesionelt bemötande men jag var inte tillräckligt övertygande om min situation + fallet så pass litet. Kirurgen ville inte operera mig, risker etc.

21 år (Sommaren 2011) : Bokar tid på klinik i Stockholm, Conturkliniken tror jag den heter. I samma veva bokar jag tid hos Plastikkirurggruppen.

Avbokar tiden på Conturkliniken.

Konsultation hos Plastikkirurggruppen. Vi bestämmer att jag ska fundera på det men han ger mig ett pris och tror att han kan hjälpa mig.

Konsultationsbesök 2 en månad senare. Jag har funderat, tänker att nu eller aldrig. Antingen gör jag skiten eller så kommer jag fundera på detta hela tiden.

29/11 - 2011 Operation. 25 gram körtel och 50 ml fett.

Gyno born 2003 - Died 2011. Haha ;)

Nu vet jag inte hur slutresultatet kommer bli, men jag gjorde åtminstonde nått.

Rekommenderar Plastikkirurggruppen.
Left-sided gynecomastia
Born 2003 - Dead 2011

Left-sided gynecomastia corrected 29/11 - 2011

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Hej

Jag förstår verkligen din lycka över att äntligen bli fri från ditt problem. Jag gläds verkligen åt din lycka! Du har en ganska tuff tid framför dig! Du kommer märka att ditt bröst förändras längs med läkningen men ta det bara lugnt. Det brukar alltid fixa sig efter några månader.
Själv hittade jag ingen kirurg utan flög över till Dr J i New York. Funka det med

Offline swedishonesided

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Hej

Jag förstår verkligen din lycka över att äntligen bli fri från ditt problem. Jag gläds verkligen åt din lycka! Du har en ganska tuff tid framför dig! Du kommer märka att ditt bröst förändras längs med läkningen men ta det bara lugnt. Det brukar alltid fixa sig efter några månader.
Själv hittade jag ingen kirurg utan flög över till Dr J i New York. Funka det med

Detsamma. Det är så skönt att vara av med problemet. Okej vad kul, då fick du ju se NY också ;)


 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024