Author Topic: Suomalaisia? / Any Finns?  (Read 114160 times)

Offline Sarik

  • Member
  • *
  • Posts: 4
Täällä näyttää olevan hieman hiljaista ainakin suomenkielellä.

Ketjua lukiessa huomasin, että jotakuin kaikki olivat päättäneet leikkauttaa pois tissinsä.
Onko muita ns. asian hyväksyneitä, jotka ei mene puukotettavaksi syystä tai toisesta. Itse en mene leikattavaksi sillä arpikudoksen muodostuminen on itselle pahempi kuin nämä naisellisen näköiset  b/c-kupin rinnat. Tosin ikääkin on jo 48 v ja rintojen kasvu alkoi 13 vuotiaana joten rinnat ovat olennainen osa minua.

Offline veikkaus

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 8
Hei vain.
Pitkään kärsittyäni sattumalta huomasin tämän sivuston googlettamalla ja tajusin etten ole yksin ongelmani kanssa joten luin ilomielin kaikki palstan kommentit (siis tämän suomenkielisen). Heti mieleeni tuli että leikkaukseen ja sassiin.

Joten ei aikaakaan kun varasin jo ajan SairaalaKL:n Jyväskylän toimipisteeseen. Tältä sivustolta sai kyllä rohkaisua ja nyt kun palkkatyössä olen, päätin että aika on. Yksityiselle käännyin sen takia, että lopputulos olisi parempi ja ettei leikkausarpia jäisi. Ja uskon tehneeni oikean päätöksen vaikka rahaa paloi leikkaukseen 1750+tukiliivi ja matkat, kaikkineen n. 1950e.

Nyt leikkauksesta on viikko takana. Vasen rinta on täysin mustelmaton kun taas oikea, no, pelottavan näköinen mutta kyllä se siitä paranee :D
Suurin vaikeus leikkauksen jälkeen on selällään nukkuminen kun itse en vielä ainakaan uskalla kylelleen mennä, jotten unissani käänny mahalleen. Turvotusta ja tunnottomuutta on molemmissa rinnoissa havaittavissa joten lopputuloksesta ei vielä voi sanoa mitään mutta jo nyt näyttää paremmalta kuin alkuperäinen:

http://img826.imageshack.us/i/p1010365f.jpg/

Tosiaan leikkauksesta, oli erittäin positiivinen kokemus käydä. Ensin kirurgi Asko Salmi tutki ja piirteli rintoihin viivat ja sen jälkeen menin makoilemaan pedille. Musiikki soi ja sairaanhoitajat alkoivat valmistaa minua leikkaukseen. Todellakin yllätyin kun nänneihin ei tehty mitään, vaan pistot tehtiin n. 3-4cm nännien alle josta rasva imettiin Bodyjet-vesitekniikalla. Myöskin rintarauhaset poistettiin samalla piikillä.

En väitä ettei leikkaus sattunut, alun puudutus sattui, mutta itselleni laitettiin tippa suoneen joka rauhoitti. Kuitenkin melko inhottavalta tuntui muttei sitä onneksi kestänyt kuin muutama minuutti jonka jälkeen rinnat oli puutunut ja sitten aloitettiin itse rasvaimu joka tuntui lähinnä hieronnalta, oikein mielyttävältä.
Leikkaus oli ohi ennen kuin ehdin edes valmistautua siihen. Kun Asko antoi luvan, katsoin latteaa rintakehääni ja hymy kyllä nousi suupielille. Näky oli uskomaton joten uskon lopputuloksen tulevan samaan vaikka vielä turvottaa. Hetken makoilin varmuuden vuoksi sairaalan pedillä vielä ennen junaan lähtöäni. Voin valmiiksi varoittaa, ÄLKÄÄ missään nimessä menkö taajamajunaan heti leikkauksen jälkeen. Se helvetin tärinä ja pauke ei ole ihanteellinen, itsellä matkaa kesti 3h.


Anteeksi sekava teksti, näin aamutuimaan ei oikein ajatus kulje.

Sairauslomaa tuli viikko, mikä nyt vaikuttaa ihan riittävältä vaikka alussa olin varma ettei se riitä kun en paitaa saanut itselle päälle. Sitä vain aristaa niin kovasti mikä tietty on hyväkin asia. Huomenissa aloitan venyttelyn jollain asteella koska maanantaina pitäisi palata töihin raskaita taravoita kantamaan. Joka päivä tuntuu helpommalta.
Voi olla että huomenna perjantaina naukkaan vähän viiniä, kun joku sanoi että alkoholi saattaisi viedä vähän turvotusta pois, tiedä siitä sitten mutta kokeillaan :)

Tsemiä kaikille, ja menkää leikkaukseen jos mahdollista, vielä on mahdollista tulla "kesäkuntoon" eli ei tarvi pitkissä vaatteissa +35 asteessa kärsiä.


Kysykää jos tulee mieleen jotain, mielelläni vastailen.

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
Oliskos sulla laittaa kuvia ennen ja jälkeen operaation..?

Offline veikkaus

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 8
Vielä ei ole jälkeen-kuvia lähettää kun en kameraa itse omista. Yritän tässä hommailla.
Tämän viikon olen saikulla kun raskas työni aiheutti viime viikolla turvotusta ja lievää kipua joten otin yhteyttä sairaalakl:n ja sieltä neuvoivat hakeutumaan saikulle, eli työterveyteen siis.
Tosiaan kannattaa huomioida että todennäköisesti menettää myös sen viikon sairausloma-ajan palkan koska työnantajan ei ole pakko maksaa ellei kyseessä ole sairaus.

Mutta postailen jälkeen-kuvia kun siihen mahdollisuus tulee. Ainakin nyt jo näyttää paremmalta ja nännien pullotusta ei enää ole!

Offline jeppe123

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Mulla kanssa ollut manboobsit aika kauan. Jotain vanhoja kuvia löysin missä varmaan 7 vuotiaana näytti olevan lauta vartalo mutta muistan kyllä kun ala-asteen loppuvaiheilla uimassa ollessa kaverin pikkuveli kysy että miks tolla jätkällä on tissit. Oon aina ajatellut että ylipainostahan nuo varmaan johtuu mutta nyt saanu hoidettua painon suht kohdalleen 80kg/186cm ja oon 24 vuotias ja silti tuntuu ettei nuo boobsit tuosta mihinkään lähde kun joskus lukioaikana paino oli alimmillaan 62kg ja pituutta joku 184cm ja eivät ne muistaakseni silloinkaan täysin hävinneet.

Tän ketjun kun löysin niin aattelin että vois kai asialle tehdä jotain kun vaikuttaa itsetuntoon niin paljon, nyt ei paljoo kehtaa mennä yleisille saunavuoroille tai uimarannalle pullistelemaan vaikka haluaisi. Päätin etten jaksa alkaa julkisella pelleilemään jos alle 3 tonniin saa yksityiseltä hoitoa.

Aattelin ihan käytännön asioista kysyä eli marssinko vaan tuonne johonkin yksityiselle ja sanon että tälle pitäisi tehdä jotain? Kauankos siitä sitten kestää että hoito on suoritettu? Ilmeisesti jonkun kuukauden kestää että voi kunnolla palata normaaliin arkeen. Täälä joku sano ettei saanut alussa edes paitaa päälle kun turvotti niin paljon, tarkottaako tuo sitä että pitäs eka viikko vaan himassa makoilla saunatakissa?


Quote
Joten ei aikaakaan kun varasin jo ajan SairaalaKL:n Jyväskylän toimipisteeseen. Tältä sivustolta sai kyllä rohkaisua ja nyt kun palkkatyössä olen, päätin että aika on. Yksityiselle käännyin sen takia, että lopputulos olisi parempi ja ettei leikkausarpia jäisi. Ja uskon tehneeni oikean päätöksen vaikka rahaa paloi leikkaukseen 1750+tukiliivi ja matkat, kaikkineen n. 1950e.

Montakos reissua tuossa joutus tekee kokonaisuudessaan? Jyväskylään olis reipas 200kilsaa matkaa ja tuo hinta vaikuttaa aika edulliselta verrattuna moniin muihin mitä täälä on kerrottu.

Kysäisin paikallisesta yksityiseltä terveystalolta sähköpostilla jossa on myös plastiikkakirurgia niin sanoivat etteivät tee kyseisiä operaatioita.
« Last Edit: March 09, 2011, 09:18:30 AM by jeppe123 »

Offline plaything

  • Member
  • *
  • Posts: 2
"Veikkaus". Oletko parantunut jo operaatiosta? Jäikö millaiset arvet?

Offline jeppe123

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
6.5 ois operaatio. varasin yksityiseltä ajan ja hintaa tulee vajaa 2000e

voin laittaa joskus kesällä ennen/jälkeen kuvat sitten. Nyt jännityksellä odottelemaan. Mites tuo toipumisaika elikkä onnistuuko juhannuksena nakuilu jo ihan normaalisti?

Offline veikkaus

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 8
Hei taas.

Nyt on leikkauksesta kulunut reilu pari kuukautta. Vieläkin pientä turvotusta ja kovaa tuntuu olevan, välissä näyttää tosi hyvältä ja itsetunto on huipussaan mutta esim. ryyppääminen tuntuu turvottavan rintoja ja tällöin myös tuntuu ettei ne koskaan parane :D
Itselläni on vielä suuret rintalihakset joten ero ei ole valtaisa mutta huomaa sen kyllä itse kun nännit ei ole turvonneen näköiset.

Pienet punaiset pisteen n. 3cm nännin alapuolella on arpina, arpiteippiä pidän vieläkin kun ohjeeksi sanottiin että sitten kun punotus loppuu, kannattaa vasta lopettaa teipin käytön.


Jeppe123 : en usko että juhannuksena voit vielä aivan vapaasti ilman paitaa mennä, mutta t-paidalla kyllä eikä kukaan huomaa mitään. Riippuu tietenkin varmaan ihmisestä miten paranee.
Mulla oli viikko saikkua leikkauksen jälkeen ja se ei oikein riittänyt, olin seuraavan viikon töissä ja oli kyllä melko kivuliasta tehdä fyysistä työtä. Kolmannen viikon olin saikulla kivun takia. Sitten kyllä pikkuhiljaa tottuu. Oli myös outoa kun tukiliivistä luopui niin kyllä sitä rintakehää varoi osumasta mihinkään, sen verran arka oli.



Mulla lopputulos (toivottavasti) vielä ei näy, mutta tietty esim. liikunta edesauttaa asiaa. Nyt kehtaa kyllä olla ilman paitaa kotona avopuolison kanssa ilman mitään häpeän tunnetta, ennemminkin ylpeästi esittelee kroppaansa :) Sitten kun teipit saan pois niin saunaan heti kavereiden kanssa. Toivottavasti pian.

Offline jeppe123

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Hyvä jos liikunta auttaa. Ite lenkkeilen n. 30km viikossa, tietenkin varmaan alussa pitää sitten ottaa iisisti operaation jälkeen.

Offline jeppe123

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Perjantaina oli operaatio ihan paikallispuudutuksella sekä pistettiin vielä jotain douppia suoraan suoneen pyynnöstäni (sanoivat kyllä ettei kivun takia useimmat tarvi mutta pitihän sitä nyt kokeilla kun kerrankin laillisesti sai  8) )

Kesti varmaan noin tunnin operaatio jonka jälkeen nousin pystyyn ja meinas taju lähteä heti joten otin parin tunnin nokoset sairaalassa. Sen jälkeen lääkäri anto vielä jotain tujua kipulääkettä ja lähdin kotia löhöömään. Iltasella meinas pikkusen alkaa pelottaa kun lääkkeiden ja puudutuksen vaikutus loppu ja kipua alko tulee enempi ja enempi. Onneks ei kestänyt kun sen perjantai ja lauantain akuuttia kipua ja alko sitten hellittää huomattavasti,sekin tuli vain jos liikkui, sängyssä tai sohvalla kun paikalla makoili niin ei mitään kipuja. Lauantaina ei pystynyt käsiä pesemään lavuaarissa kun ei uskaltanut kyyristyä mutta nyt jo hellittänyt ihan hyvin.

Operaatio ei loppupelissä ollut mikään paha ja jos ottaa nukutuksella niin sittenhän ei huomaa mitään. Omalla kohtaa samankaltainen kokemus kun hammaslääkäri, paikotellen tuntu pahalta mutta keskimäärin vain sellanen epämiellyttävä tunne. Nyt tukisidettä pitäs pitää jonku aikaa, vähän jäi epäselväks kun toinen lääkäri sano että 3 viikkoa ja toinen sano että vähintään viikko pitäs olla.


Sanoivat sielä, että saa alottaa liikunnan heti, tai en ole varma kun ei ihan selvinpäin ollut leikkauksen jälkeen mutta täältä kuitenkin lukenut että tukisiteen kanssa ei sais urheilla? Ite aattelin nyt viikon ottaa ihan rauhassa mutta tekis kyllä mieli lähtee lenkkeilee  ???

Offline veikkaus

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 8
Itse en kyllä kuukauteen lenkkeillyt, huomaat kyllä kun juoksuaskeleen otat, että kannattaako :) Jos ei arista niin kai sitä sitten voi.
Tukiliiviä voi pitää vaikka kaks kuukautta mutta on kyllä niin epämielyttävä töissä etten itse pitänyt kuin 6vk. Viikko tuntuu aika hurjalta.

Ilmeisesti mun lähettämät yksityisviestit ei tule perille ni kirjotan tänne.
::
Nännipihat ei enää turvota kuten ennen. Sauna vähän turvottaa ja lievää kipua pitkien löylyjen jälkeen tuntuu.
Kudosnestettä kertyi heti leikkauksen jälkeen ja kesti monta viikkoa ennen kuin oli lähtenyt pois.
Fyysisesti olen lähes 100% kunnossa mutta pitkä venytys esim. kädet ylös tuntuu arkuutta.

Offline PekkaV

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
veikkaus:

Tuliko sinulle nännipihoihin tuota kudosnestettä ja saiko se näyttämään leikkauksen jälkeen nänni(t) hieman turvonneilta? Itse kävin myös samassa paikkaa leikaamassa kuin sinä ja pari pv operaatiosta vasen nännipiha turposi ja jotenkin tuntuu, että siellä olisi nestettä. Kun vaihtaa asentoa niin tuntuu kuin jokin siellä lotisee :) Joten toivotaan, että turvotusta vain.. Oikea nänni taas hyvä, ei "tunnu" nesteiseltä eikä ole turpea yhtään.

Siis pidittekö tosiaan 6 VIIKKOA tuota liiviä? Huh! Itselläni ollut kohta 1vk ja tuntuu, että pois voisi heittää :D TODELLa epämukava päällä... :(

Offline jeppe123

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Juoksua en tiedä uskallanko vielä kokeilla. Muutaman 5 km kävelylenkin oon tehny ja pyöräilemässä ois kiva käydä jos joku ei olis varastanut sitä  :-X . Kyllä nyt reippaan viikon jälkeen lähtenyt oikeestaan kaikki mustelmat jo pois ja viimeyönä jopa nukkui kylellään kun ei enää tuntunut.

Liiviä en kyllä ajatellut pitää kun ihan maksimissaan 3 viikkoa, on tuo sen verran vittumainen. Onkohan siitä edes ekan viikon jälkeen hirveesti hyötyä mikäli vain osaa sitten varoa vähän ettei ihan heti joudu katutappeluun tms :)

Offline extissi

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Palstaa on tullut nyt noin vuoden päivät välillä seurailtua. Ja mikä parasta, sen johdosta rohkaistuin hakemaan apua.

Itselläni tilanne oli sellainen että murrosiässä tuli tissit. Eivätkä lähteneet. Minulla tuo ongelma oli vielä mielestäni melko paha, ainakin kun vertaa niihin kuviin joita täällä on ollut. Tissit olivat siis selvät ja pyramidin malliset. ilman paitaa ei pahemmin ole viitsinyt olla. Ikää on 30 vuotta. Syy miksen aiemmin hakeutunut hoitoon, oli oikeastaan se että en tiennyt että tähän ongelmaan kukaan vakavasti suhtautuisi, ts. ajattelin että jos lääkärille puhuisin niin hän ei pitäisi sitä oikeana ongelmana. Ja ehkei asia sitten itseänikään vaivannut tarpeeksi, lähinnä silloin jos piti ilman paitaa vieraiden seurassa olla.

Tätä palstaa luettuani rohkaistuin ja varasin ajan lääkärille viime vuoden elokuussa. Tämä siis julkisella puolella. terveyskeskuslääkäri ei oikein mitään osannut sanoa, mutta kiitos tämän palstan, pyysin häneltä lähetettä plastiikkakirurgille. Se tuli, mutta kesti melkein puoli vuotta että jonon vuoksi sinne pääsin. Plastiikkakirurgi totesi että joo, selvä tapaus, ei auta kuin leikkaus. Mielestäni hän tutki asiallisesti minut ja selvittie ttä pääasiassa rasvakudosta ja ehkä ihan hieman on "kovempaa" eli kaiketi rintarauhasta. Eli rasvaimulla ja puukolla. Hänen mielestään homma kannatti tehdä päiväkirurgisella, nukutuksessa. Tämän jälkeen taas odotusta melkein puoli vuotta kunnes noin kk. sitten tuli soitto että nyt olisi leikkausaika tiedossa. minulla taisi käydä tuuri, koska ruuhkien tms. vuoksi leikkaus tehtiin kuitenkin yksityissairaalassa, leikkaava lääkäri oli kyllä yliopistollisen sairaalan plastiikkakirurgi, mutta ymmärsin että hän näitä tekee myös yksityisellä puolella.

Nyt leikkauksesta on aikaa vajaa viikkoa. Itse operaatiosta ei itselläni ole tietenkään mitään mielikuvia, koska koko juttu hoitui nukutuksesta. Herättyä ei kipuja tuntunut, mutta olo oli lääkkeiden vuoksi sekava. siinä puoli päivää selvittelin päätä ja lähdin kotiin. Juuri missään vaiheessa särkykipua ei ole ollut, odotin paljon pahempaa. Rinta on aika hurjan näköinen, eli tosi isot ja tummat mustelmat. Mutta ah, ne ovat lattanat. Toinen on vielä turvoksissa hieman, mutta ei mitään verrattuna siihen mitä se ennen oli. Toivon että tuokin on vain esim kudosnestettä ja aikaa myöten vielä lattanoituu. Toinen puoli on "tereen" näköinen jo nyt, mutta ehkä siihenkin vielä mustelmat tulee. Hirvesäti ei tee mieli liikkua, koksa arat nämä kuitenkin ovat, mutta kipua ei siis tunnu ellei tee tiettyjä liikkeitä. ruumillista työtä ei kyllä tulisi mieleenkään vielä tehdä.

Kaikin puolin olo on suunnattoman huojentunut nyt. kaikesta jäi minulle tosi hyvä maku ja toivon että lekkauskin on onnistunut hyvin, eli aikaa myöden turvotus toisestakin rinnasta lakskee. jokatapauksessa toistaiseksi näyttää hyvältä ja henkisen helpotuksen määrä on iso. Ainoastaan kaduttaa etten jo vuosia sitten hoitanut tätä asiaa. Kuvia minulla ei valitettavasti ole ajalta ennen leikkaustajmutta saatan toivuttuani ottaa lopputuloksesta kuvia. Kiitos kaikille tänne kirjoittaneille

Offline jeppe123

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Nonni nyt on kuukausi operaatiosta ja uskaltaa hyvin käydä lenkillä ja pari kertaa käyny salillakin eikä oo yhtään arka niinkun oli vielä 2 viikon jälkeen hieman.

Mitenkäs noide teippien kans oli että oli että millon ne saa repästä lopullisesti pois?

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024