Author Topic: Suomalaisia? / Any Finns?  (Read 114147 times)

Offline m81

  • Member
  • *
  • Posts: 1
moro! itse kävin viime viikon to 30.10.08 yksityisellä plastiikkakirurgin juttusilla ja leikkaus sovittiin jo maanantaille 3.11.08, eli aika ripeätä toimintaa oli nyt tässä on vierähtänyt kaksi päivää leikkauksesta ja olo on vähän semmone epätodellinen kun kaikki kävi nuin äkkiä. ja tavaraa lähti kummaltaki puolelta voirasian verran eli 400g ja yhteesä siis 800g,aika reilusti siis ja tyytyväinen olen tulokseen vaikkakaan vielä näe sitä todellista ennen ku turvotus häviää jne.

Offline sda

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Tulipas käytyä arvauskeskuksessa ja hetken tutkinnan jälkeen lääkäri totesi minulla olevan gyno, no sain sitten lähetteen verikokeisiin ja niissä näytti olevan kaikki kunnossa.. Nytten sitten sain lähetteen hyvinkäälle jollekkin kirurgille ja sieltä pitäisi jossain välissä tulla kirje kotio jossa on myös varattu jonkinlainen aika.. Osaakos kukaan sanoa yhtään kauan voisi kestää että pääsisin leikkaukseen tai edes tapaamaan kirurgia..??
Varmaan aika kaupunkikohtaista. Mun kotiseudulla on suhteellisen hyvä kunnallinen terveydenhuolto, ja mulla meni omalääkärin käynnin jälkeen pari kuukautta että oli aika jollain toisella lääkärillä. Toinen lääkäri kirjotti sitten lähetteen tälle kirurgille. Kirurgin aika oli sitten muutaman kuukauden päästä tästä aiemmasta lääkäristä, eli joku 5 kuukautta meni. Kävin tosiaan kirurgilla tällä viikolla. Leikkaus on joskus ensi maaliskuussa! Hitaasti tapahtuu jutut, mutta eipä se nyt kovin paljon haittaa. Tokalle lääkärille sai valittaa tosissaan, että antoi lähetteen. Ihme ämmä. Kaikki muut ollut hyvin myöntyväisiä. Mutta pääasia on, että pääsen tästä eroon! Ollut joku viis vuotta gyne, ja se on haitannut aika paljon, sillä oon muuten suht hoikkakin niin pullottaa välillä niin ilkeesti.

Offline sda

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Mites on asiat edennyt homman suhteen, T3MM1?

Itellä huomenna toimenpide!

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
Loppu kuusta olis aika lekurille johonkin tutkimuksiin, eiköhän siellä selviä sitten lopullinen leikkaus aika ja toimenpiteet.. Aika tuskallisen hidastahan tämä toiminta näyttää olevan.. :( Onnea leikkaukseen..

Offline sda

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Joo-o. Hidasta se on julkisella puolella. Mulla ensi lääkärikäynnistä kesti 8kk, että oli leikkaus. Leikkaus meni kai ihan hyvin, vaikee sanoo vielä kun tällänen ärsyttävä tukiliivi liimattuna vielä huomiseen asti ja paranemisprosessi on pitkä varmaankin. Kipulääkkeitä vetelen täs, eikä tunnu helpottavan särky paljon mitenkään. :D Pahin kipu on kuitenkin jo kai muutamassa päivässä ohi. Saa nähä millanen tulos on tullut, vähän jännittää :D Kun mun gyno oli just tätä "puffy nipples" -tyylistä...

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
moro! itse kävin viime viikon to 30.10.08 yksityisellä plastiikkakirurgin juttusilla ja leikkaus sovittiin jo maanantaille 3.11.08, eli aika ripeätä toimintaa oli nyt tässä on vierähtänyt kaksi päivää leikkauksesta ja olo on vähän semmone epätodellinen kun kaikki kävi nuin äkkiä. ja tavaraa lähti kummaltaki puolelta voirasian verran eli 400g ja yhteesä siis 800g,aika reilusti siis ja tyytyväinen olen tulokseen vaikkakaan vielä näe sitä todellista ennen ku turvotus häviää jne.

Onkos laittaa kuvia lopputuloksesta, olisi kiinostava nähdä minkä laista jälkeä syntynyt..

Offline T3MM1

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 11
moro! itse kävin viime viikon to 30.10.08 yksityisellä plastiikkakirurgin juttusilla ja leikkaus sovittiin jo maanantaille 3.11.08, eli aika ripeätä toimintaa oli nyt tässä on vierähtänyt kaksi päivää leikkauksesta ja olo on vähän semmone epätodellinen kun kaikki kävi nuin äkkiä. ja tavaraa lähti kummaltaki puolelta voirasian verran eli 400g ja yhteesä siis 800g,aika reilusti siis ja tyytyväinen olen tulokseen vaikkakaan vielä näe sitä todellista ennen ku turvotus häviää jne.

Onkos laittaa kuvia lopputuloksesta, olisi kiinostava nähdä minkä laista jälkeä syntynyt..

Jäikö isot leikkaus jäljet..? Itse pääsin nyt käymään lekurilla ja leikkaus jäljet tulisi kuulemma nänniin ja siitä vielä n. 3 cm rintalihakseen nännin ohi.. kuulosti aikas pahalta minusta.. Kun oon lueskellu ja katsellut kuvia, että pieni n. 1 cm viilto riittää nänniin..?

Offline karn

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
Onko lisää kokemuksia kuin scandinavialla?

Missä leikattu ja hintatietoja? Joissain paikoissa hinta on yli 3000e.. Aika isoja eroja noissa tuntuu olevan.

Kiitoksia vastauksista

Offline karn

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
Eräällä yksityisellä olisi hintana n. 2200e nukutuksen kanssa. Entiseltä potilaalta kuulin, ja hyvää jälkeä on tullut. Suositteli lämpimästi tätä paikkaa.

Sitten soitin toiselle yksityiselle ja selvittelyn kautta sain seuraavia hintoja:

Jos selviää pelkällä rasvaimulla paikallispuudutuksessa, hinta olisi noin 1000-1500e.
Elikkä, pelkällä rasvaimulla? Onnistuuko se noin, että ne vaan imee siitä rasvaimureiästä gynot pois, ilman nännipihaan tehtävää reikää? Kyseessä siis pienehköt gynot.

Paikallispuudutuksessa haavan kautta tehtävä leikkaus n. 2000e.

Ja sitten nukutuksessa 2500e.


Elikkä lähinnä kiinnostaa tuo halvin, tietenkin. Mitähän tuo mahtaa meinata, kun en mistään ole kuullut, että pelkästään rasvaimulla voitaisiin tuo tehdä? Lääkäri kuulemma tehnyt useita leikkauksia kumminkin, että luulis sen jotain sitten osaavankin.

Mitä mieltä porukka on?

Offline ninuser

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Eräällä yksityisellä olisi hintana n. 2200e nukutuksen kanssa. Entiseltä potilaalta kuulin, ja hyvää jälkeä on tullut. Suositteli lämpimästi tätä paikkaa.

Sitten soitin toiselle yksityiselle ja selvittelyn kautta sain seuraavia hintoja:

Jos selviää pelkällä rasvaimulla paikallispuudutuksessa, hinta olisi noin 1000-1500e.
Elikkä, pelkällä rasvaimulla? Onnistuuko se noin, että ne vaan imee siitä rasvaimureiästä gynot pois, ilman nännipihaan tehtävää reikää? Kyseessä siis pienehköt gynot.

Paikallispuudutuksessa haavan kautta tehtävä leikkaus n. 2000e.

Ja sitten nukutuksessa 2500e.


Elikkä lähinnä kiinnostaa tuo halvin, tietenkin. Mitähän tuo mahtaa meinata, kun en mistään ole kuullut, että pelkästään rasvaimulla voitaisiin tuo tehdä? Lääkäri kuulemma tehnyt useita leikkauksia kumminkin, että luulis sen jotain sitten osaavankin.

Mitä mieltä porukka on?

Sopiva hinta on sellanen joka on varaa maksaa että pääsee eroon tästä vitsauksesta.
Viitsitkö kertoa mistä näillä hinnoilla saa leikkauksen? 2000-2500e voisi vielä sopia omaan budjettiin. Itse ajattelin kysyä Helsingin Mehiläisestä hintoja, mutta enpä ole vielä saanut soitettua. Jos 2500e:llä saisi jostain niin menisin samantien leikkaukseen.

Offline ninuser

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Tälläistä lukee sairaalakl.fi:ssä jossa hinta näyttäisi olevan rasvaimulle 1560 € - 1800 €

Gynekomastia on hyvin tavallinen miehinen vaiva. Yleensä vaiva voidaan korjata polikliinisesti paikallispuudutuksessa rasvaimulla ja rintakudoksen poistolla, jolloin kotiutus tapahtuu heti leikkauksen jälkeen. Vain suurimmat, usean desilitran, pienennykset vaativat nukutuksen ja yönyliseurannan. Joskus myös laajan ihokudoksen poiston. Leikkauksen jälkeen pidetään tukivyötä 2-3 viikkoa.

Offline kontteri

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Itselläni maksoi oulun mehiläisessä reilu 200e paikallispuudutuksena veitsellä vaan ja tekijänä ymmärtääkseni tavallinen kirurgi, ei plastiikkakirurgi. Poistin kahdessa erässä, koska toinen gyno ei ollut kovettunut eikä sitä edes silloin huomannu, hyvä jos tunsi + oma jännitys leikkausta kohtaan, joten ~ 2*200e. Tosin omat nipukat oli pienet ja kovat (tunsi patit parin sormenpään kokoisena kun nosti käsivartta) jotka tulleet steroidien käytöstä ja operaatio vaikutti näin maallikolta sen verran helpolta (puudutus, viilto nännipihan ympärille ja ihon venyttäminen pihdeillä, ja gynon pois leikkaus, kesto arviolta 20-30min valmisteluineen), että 2000e hinta olisi ollut mielestäni lähinnä laillista ryöstöä hädän alaiselta jos leikkaus samaa luokkaa kun itselläni oli.

Kannattaa varmaan käydä julkisella leikkauttamassa tai netin/tämä forum kautta tiedustella myös esim. viron hintoja (tai thaimaa/itä-eurooppa yms. halvemmat maat mihin voisi yhdistää loman) jos isompi operaatio. Nykyään voi varmaan lähettää s-postia ja laittaa liitteenä selventävät kuvat että minkälainen tapaus niin ei luulisi olevan mahdoton arvioida hintaa. Tai jos pienempi operaatio niin kysyä/käydä oulussa (kiitos koko henkilökunnalle).

Itse leikkaus potilaan osalta ainakin pienten gynojen osalta on lasten leikkiä, joten sitä ei kannata jännittää tai lykätä sen vuoksi. Heti pääsee pois, muutaman päivän ei kärsi paljon käsiä nostella, viikossa tikit pois eikä haavaa sen jälkeen oikeastaan enää huomaa (paitsi komean mustelman). Haavan kokonaan parantuminen kestää kauemmin, kuukausia, että arpikin pehmenee. Nännit ei ole ihan saman näköiset kuin ennen leikkausta vaan vähän leveämmät, mutta en osaa sanoa onko lopullista ja yksilökohtaista. Ja nänninpihan ympärille jää luonnollisesti pienet arvet.  Ei kuitenkaan siis käytännössä mitään visuaalista haittaa ja tunne ettei tissien alla ole mitään ylimääräisiä patteja on todella mukava.
« Last Edit: May 04, 2009, 09:36:32 AM by kontteri »

Offline Spede

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
Vieläkö täällä joku käy?

Itelläkin löytyy jonkinnäköstä gynoa, vasemmassa nännissä vähän pahempi. Tässä ois muutama hassu kuva:
http://img12.imageshack.us/img12/7785/imga0736.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/7027/imga0735.jpg

Tää mun tapaus ei nyt mistään pahimmasta päästä ole, mutta kuitenkin sen verran, ettei ilman paitaa voi olla saamatta muiden kummastelevia katseita. ;D Murroiässä ilmesty tämmöset, eikä oo mihinkää hävinny noin neljään vuoteen. Voiko näin pienillä gynoilla päästä leikkaukseen jollekin kunnalliselle? Mihinkään 2000e yksityiseen ei oikeen olis varaa. Ja onko tommoset 200e leikkaukset todella mahdollisia, mitä kontteri mainitsi?

« Last Edit: May 26, 2009, 07:19:08 AM by Spede »

Offline jjack85

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Siis todella on pienet gynot sulla, vähän näyttäs rauhasta olevan siellä.
Mullakin oli melko pienet, mutta ei ihan noin minimaaliset.

Valittelet vaan sitä henkistä puolta niin perkeleesti sitten kun pääset julkisen puolen plastiikkakirurgin puolelle, ite menin eka yksityiselle plastiikkakirurgille hinta-arvioon, ja pyysin hinnan kuultuani laittamaan lähetteen julkiselle. Tämä konsultaatio maksoi melkein 100e.
Meni pari kuukautta ja tuli lappu että aika olisi varattuna julkisen plastiikkakirurgille.
Aika oli varattu muistaakseni kuukauden päähän.

Menin julkiselle kirurgille sitten, siellä hän vilkaisi ja totesi että kyseessä on gynecomastia, itselläkin oli melko pienet vrt. kunnon miestisseihin, mutta henkisesti raskas taakka silti. Kyseessä ei kyllä olleet ihan noin pienet kun sulla, vaan mulla törrötti nännit ihan kunnolla ja vielä oli sellaista tissiksi muodostunutta läskiäkin ihon alla.

Julkisen puolen plastiikkakirurgi sanoi mulle että lievä gynecomastia kyseessä, totesin vaan tähän että haitannut elämää viimeiset 13 vuotta, en ole saunassa tai uimassa käynyt, enkä pysty pukemaan mitä haluan.
Tämän jälkeen totesi vaan että laitetaan sut jonoon, ja leikkausta lupasi 4-5kk päähän.

Leikkaus tulikin sitten nopeammin noin kolmen kuukauden päähän.

Kyseessä oli kirurgi joka oli aiemminkin gynecomastiaa leikannut, joka on hyvä, tämä minimoi mahdolliset virheet operaatiossa jotka aiheuttavat kuoppaumia, ja yleensäkin hyvä leikkaustekniikka vähentää turvotusta ja mustelmia.
Itselläni oli kahden päivän ajan todella pieni keltainen mustelma vasemman nännin alla, siinä se.

Terveyskeskuksen kauttahan sun on ihan turha yrittää päästä plastiikkakirurgin puheille, terveyskeskuslääkärit nauravat sut pihalle noin pienillä gynoilla. Minunkin kokoiset omaaville suosittelevat vain liikuntaa.

Eli yksityiselle eka, sieltä lähetteellä suoraan julkisen plastiikkakirurgin puheille.

Offline Spede

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 6
Ok, täytyypä sitten varmaan tollasta taktiikkaa kokeilla. Kiitos paljon nopeasta ja hyvästä vastauksesta. :)

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024