Author Topic: Just had surgery (Sweden) - continuously updating, pics to come later.  (Read 5718 times)

Offline Garycoleman

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Hello. I just underwent surgery for gynecomastia in Sweden. I was put under.
Everything went really smooth. I wasn't as nervous as I was about a week ago, and now I'm looking forward to my new chest.

Right now I'm really high on pain meds and life is pretty good. I don't feel any pain at the moment.
Once I've landed I'll update this thread haha ;)

Thanks for reading.

Offline Garycoleman

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
So, its not 5 days post op. My chest is very swollen and its kind of sore. The vest is also extremely uncomfortable. However, I feel I am recovering well.

I've got a question: if you only go in from the arm pit, and not through the nipple, can you still remove the breast tissue, or just the fat? My surgeon said he would only go in through the nipple if he deemed it necessary during the surgery. Apparently he didnt think it was, so he only went in from the side. A bit worried about this if i'm honest. :(

However, if he didnt deem it necessary, I guess it wasnt. Damn. I worry too much...

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Tror tyvärr du blivit lite blåst av din kirurg om han sa att det inte var nödvändigt att ta bort bröstkörteln. Om han bara fettsög kommer ditt bröst fortfarande peta ut då det främst är bröstkörteln som orsakar det kvinnliga utseendet.

Tyvärr har många kirurger i Sverige fortfarande dålig kännedom om gynekomasti och då blir det ofta såhär. Dock kan man ta bort både fett och bröstkörtel genom armhålan (det gjorde min kirurg), men det kräver god erfarenhet och precision. Fråga din kirurg om bröstkörtel togs bort så vet du!

Jag gick på flera konsultationer i Sverige, en sa att han enbart ville fettsuga, en annan endast ta bort bröstkörtel. Då bestämde jag mig att inte snåla utan se till att gå till den bästa för dessa operationer, så jag reste för knappt två veckor sen till Birmingham för att se Paul Levick, och jag är redan nu så jävla nöjd över det beslutet. Fick se bild efter operationen på fettet han tagit ut och bröstkörteln och jag blev chockad hur stor del som var bröstkörtel. Om det visar sig att du inte blir nöjd med ditt resultat av enbart fettsugning kan jag verkligen rekommendera Mr Levick. (Han är dyr (41.000kr blev det när jag betalade), men han är också en av de absolut bästa på dessa operationer i världen.
Lycka till med din återhämtning och jag hoppas på toppenresultat för oss båda! :)

Offline Garycoleman

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Han sade iaf att han tog bort bröstkörtelvävnad när jag träffade honom efter operationen och att det var en hyfsat ny typ av teknik som användes så att man slapp ärr vid bröstvårtan.

Min kirurg var Per Windh på Art Clinic, och jag antar att efter att ha jobbat som plastikkirurg i typ 20 år med mycket goda omdömen borde man väl veta att fettsugning inte tar bort bröstkörtelvävnad?

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Ja, då kan du vara lugn!
Mr Levick är en pionjär inom denna teknik och berättade för mig på konsultationen för knappt två veckor sen att denna teknik nu börjar sprida sig över hela världen så jag tror inte du behöver vara orolig.

Offline Garycoleman

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Hur lång tid tog det innan du såg resultat? Känns som att mitt bröst direkt svullnade upp och jag har fortfarande puffy nipples.

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Tog av västen för första gången 5 dagar efter operationen och det var helt platt  ;D  låter konstigt om du har svullnad och puffy nipples såhär tidigt. Ordentlig svullnad och ärrvävnad brukar kicka in efter minst en månad tror jag.

Offline Garycoleman

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 12
Jaja, jag ska träffa honom i morgon på ett återbesök. Han sade ju också att om man inte fick ut allt fick man göra en mindre operation under lokalbedövning där man plockar ut resterande. Jag har ju dessutom slutit avtal med kliniken, där det står att vid ett av kirurgen bedömt mindre lyckat resultat, ska jag få en gratis korrigering. :)

Vill inte outa mig för mycket, men jag är juridiskt utbildad och har ganska bra koll på vad som ligger inom mina befogade förväntningar när det gäller konsumenttjänster. Min kirurg är dessutom en otroligt empatisk och trevlig människa, varför jag inte tror att det skulle bli någon tvist i anledning av undermåligt resultat.

Gäller bara att vänta helt enkelt :)

Offline hippocrite

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Hej
Hur går det för dig? Är du nöjd md resultatet?
Jag har själv varit på konsultation hos Per på Art Clinic och funderar på om jag även skall boka en tid hos Jonas Lundberg på AK. Eller kanske är det slöseri med tid. Jonas har ju dock varit Pers lärare en gång i tiden.

// Hippo

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Hej,
Ett tag sedan jag var inne nu ;)
Levick har jag sett allt ifrån ok till hemska resultat ifrån..
Per på Art tycks vara en person man fastnar för direkt. vet flera kvinnor, en del som opererat sina bröst mer en 5 ggr med misslyckade resultat gå till honom. problemet är bara att de inte blivit bättre efter OP av honom heller... Allt ifrån eget fett osv. Måste besöka honom då jag inte förstår varför han får så mycket förtroende.

Svaret på frågan du ställde är. Det finns olika cannulas, En del klarar att ta bort hyggligt hård vävnad medans andra inte gör det. Allt för hård fettsugning med vassa objekt är absolut inte bra, då ersätter ärrvävnad den hårda körtelvävnaden.
Det här är en konst. Alla har inte gåvan. Jag har några som jag vågar garantera har den: Jacobs, Pope och Delgado.
Har du inte råd? nöj dig inte med fettsugning, kräv både fettsugning och att man öppnar vid areolan för att med egna ögon ta bort lagom mycket körtelvävnad.

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Hej, hur går det för dig nu? Hoppas det blev bra till slut.


 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024