Author Topic: Suomalaisia? / Any Finns?  (Read 114127 times)

Offline Sulo

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Leiltä kysyisin että millainen viilto sinulle tuli kun kuvista näyttäisi että lähtee nännistä alaviistoon?

Veikkaan että minun kuvista oli kysymys joten vastaan; molempien nännien alle tehtiin about puoliympyrän muotoiset viillot.
Ok,teippien rypyt hämäsivät.Nimikin meni väärin.. :-\

Offline Sumppi95

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Hei!

Kuinka nuorina olette päässy kunnallisen puolelle? Itelläni on sellaset semikokoiset gynot ja ikää on nyt 17v. Ovat ne kuitenkin sen kokoiset, että heti paistaa t-paitaa paksumman neuleenkin läpi.

Nuorempana ne eivät näkyneet niin selkeästi lievän ylipainon takia, mutta kun treenaaminen alko ja pudotin n.20 kiloa, niin kyllä huomasi, että siellä on tosiaan jotain normaalia rasvaa kovempaa.

Törkeen ärsyttävää, kun oon viimeset pari vuotta treenannut lenkkeillen ja salilla lähinnä juuri ulkonäön vuoksi, niin on aika turhauttavaa, kun on tollaset "bitchtitsit".

Offline Sika

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Tervehdys te törrönännit ja muut kanssanisäkkäät!

Juhannus on ovella ja sitä myöten kesä on alkanut. Mitenkäs jengi meinaa viettää kesän? Valitse ryhmäsi.

1. "Kärsin, mutta säilytän ylpeyteni, ja vittuprkl katu-uskottavuuteni. Oonhan mä tosimiäs, stana":
 Paksua hupparia niskaan vaikka celsiukset huitelisi kolmessakympissä.
 "Vittuprkl, minähän en tisseistäni kiinni jää. Kuollaan vaikka sit lämpohalvaukseen."

2. "Tissit törröttää, mutta minkäs teet. Tarvii vaan koittaa jotenkin rimpuilla vippaskonsteilla. Onneksi parin kuukauden päästä tulee syksy, ja tänä vuonna mä kyllä sit jo sinne leikkaukseenkin...":
T-paitaa päälle (toki mustaa ja mieluiten paksulla painatuksella, jotta kätkee yksityiskohdat) ja hartiat lysyyn eteen jotta tissit eivät erottuisi. Ryhti menee ketuiksi ja sitä myöten terveys. Kova sana on myös lyhythihainen kauluspaita, jossa rintataskut molemmin puolin.
"Mut hei, sentään tissit pysyvät salassa!"

3. "Tälläiseksi luoja minut loin, ja kannan luomustani ylpeänä":
Ihonmyötäistä valkeaa paitaa päälle ja olkapäitä korostetusti taakse joten nöpöttävät nännit paistavat kilometrien päähän kuin majakat rantakarikoilla.
"No hei, kesä on nyt ja yli 20 astetta lämminta. Ei muuta kuin paita kokonaan pois ja terassille."

4. Joku muu, mikä?

Offline lei

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Tänään taas häpesin silmät päästä, kun kaupungilla kävelin. Nyt vielä kun on tullut lihottua parin kuukauden aikana, niin homma menee ihan läskiksi kun paidat meinaa olla vähän pieniä. Niinpä valitsen vaihtoehdon 4.

4. Käytän paidan alla firm51 (googlettakaa tarvittaessa) kaupasta ostettua double layered compression vestiä.
Olen tähän mennessä käyttänyt vestiä vain urheillessa, jotta kaikki paikat eivät hölsky joka puolelle. Tuon käyttäminen ei ole niin hirvittävää kuin voisi kuvitella tosin 8-9 tunnin käytön jälkeen tuo alkaa kyllä hieman hiostaa, mutta itselleni tuo aika onkin jota kuinkin se maksimi jota sitä tarvitsee pitää putkeen.

Offline smijrvn

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Hei.

Minulla on jo muutama vuosi sitten todettu aika paha gynekomastia. Mistään ei kuitenkaan ole otettu yhteyttä asiaan liittyen.

Mihin minun kannattaisi ottaa yhteyttä jos haluan päästä leikkaukseen julkiselle puolelle?

Offline smijrvn

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Hei.

Minulla on jo muutama vuosi sitten todettu aika paha gynekomastia. Mistään ei kuitenkaan ole otettu yhteyttä asiaan liittyen.

Mihin minun kannattaisi ottaa yhteyttä jos haluan päästä leikkaukseen julkiselle puolelle?

Bump.

Offline Sika

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Oman (ei nyt kovinkaan luotettavan) mutu-tuntuman perusteella julkiselle ei niin kovin helposti pääse. Toki kun sulla on todettu paha gyno, niin sillä kädellä on parempi pelata. Eli ei muuta kun puhelin kouraan ja soitto lekurille että nyt kun tilanne on todettu tälläiseksi jo vuosia sitten, niin saataisko hommaa eteenpäin. Lääkäristä riippuen homma sitten joko lähtee eteenpäin tai ei.

Jos taas haluat rintakehän lättänäksi varmuudella, paremmalla palvelulla ja nopealla aikataululla, niin otat puhelimen kouraan ja soitto jollekin yksityiselle lääkäriasemalle plastiikkakirurgian puolelle. Toki se vaatii vähän ns. pinkkaa, mutta eipä mikään ole ilmaista. Toki sekin on suhteellista; jos vaikka odotettavissa olevaa elinikää jäljellä 40 vuotta, ja oletetaan leikkauksen hinnaksi 2000e, niin tulee hinnaksi 50e/vuosi. Eli joku vajaa 0,14e/pvä. Riittää kun noukit yhden tyhjän pullon joka päivä loppuikäsi ajan, niin leikkaus on "ilmainen".

Eli, joka tapauksessa nyt puhelin kouraan ja laitat homman liikkeelle. Mmmkay?

Offline Max123

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Nyt vasta huomasin että täällä on muitakin suomalaisia.

Oma tilanne: Kävin 2000-luvun alussa kunnallisella puolella, jossa eivät minua suostuneet leikkaamaan. Hei, sehän on pelkkä kosmeettinen haitta eikä haittaa normaali arki-elämää..

Viimein 2012 kesälomalla päätin että moobsit lähtevät. Löysin tämän palstan, jonka jälkeen päädyin nopealla aikataululla varaamaan ajan Bangkokin Bumrungrad sairaalasta. Olin leikkauspöydällä n. 4 viikkoa siitä, kun otin sairaalaan ensimmäisen kerran yhteyttä. Valitsemani kirurgi veloitti leikkauksesta 150 000thb (4000e), joka sisälsi rasvaimun ja rauhasen poiston molemmilta puolilta. Lisäksi pakettiin kuului 1 yö sairaalassa. Rasvaa lähti 130/180cc ja rauhasta 15/30g eli kohtuullisen paljon, kun ottaa huomioon mun mitat 183/80.

Leikkauksesta on nyt kulunut 1½ viikkoa ja olen ainakin tällä hetkellä erittäin tyytyväinen tuloksiin sekä kyseisen sairaalan palveluun. Bonuksena lepäsin ensimmäisen viikon leikkauksen jälkeen Thaimaassa.

Toipuminen on mennyt erittäin kivuttomasti ja turvotus on laskenut päivä päivältä. Myös arvet ovat parantuneet nopeasti.

Kaikille leikkausta miettiville ei muuta kuin iso pyörä liikkeelle ja leikkauspöydälle!

Offline lei

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Pakko kysäistä, että miksi päädyit aina Bangkokiin asti leikkaukseen? Eikö Suomestakin jo 4k€ pitäisi leikkaus saada suoritettua? Laitahan jotain kuvia jahka toipuminen edistyy. ;)

Offline Max123

  • Member
  • *
  • Posts: 3
Pakko kysäistä, että miksi päädyit aina Bangkokiin asti leikkaukseen? Eikö Suomestakin jo 4k€ pitäisi leikkaus saada suoritettua? Laitahan jotain kuvia jahka toipuminen edistyy. ;)

Mulle hinta ei ollut se tärkein kriteeri, vaan ajattelin yksinkertaisesti että Thaimaasta löytyy enemmän kokemusta plastiikkakirurgiasta Suomeen verrattuna. Halvemmallakin olisi samassa sairaalassa selvinnyt (69 000THB). Mulla maksoi enemmän kun valitsin lääkärin, joka on näitä gyne-leikkauksia tehnyt parikymmentä vuotta, opiskellut Amerikassa ym. Mahdoton tietysti sanoa saiko tuolla maksamallani tuplahinnalla mitään lisäarvoa siihen nähden jos leikkauksen olisi tehnyt joku toinen.

Lisäksi oli hyvä tekosyy lähteä lomalle Thaimaahan ;-)

Offline fourintherow

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Se tavallinen tarina, kerronpa nyt tässä kerralla koko homman tähän asti, ja itsellä nimenomaan kokemusta kunnallisen palveluista:

Varmaan joskus murrosiässä huomasin, ettei kaikki ihan kohdallaan ole, muttei sitä oikein tiennyt mistä se johtuu. Kaverit olivat kesäisin ilman paitaa, mutta minäpä en suostunut, hävetti. Ja ihan normaalipainonen olen ollut. Ikää nyt 22v.

Varmaan ennen armeijaa tajusin, että mulla on gynecomastia. Tais tulla mahtava 4d-dokumentti tai jotain vastaavaa, joka sai miettimään. Ei sitä ennen armeijaa saanu mitään aikaseks, ja hävettikin kun intissä porukka huomautteli tisseistä jotain. Osaa siihen heittää jotain vastaläppää takasi, mut kyl se jotenki syvälle itsetuntoon vaikuttaa.

Intis just päätin, että asialle teen jotain, ja se oli niitä aikoja kun löysin tänkin palstan, ja siis tän suomalaisen osion. Päätin että kun kouluun meen takas, ni laitan opiskelijaterveydenhuollosta asiaa eteenpäin. Laitoin terkkarille s-postia, jossa selitin tilanteen kaikkine kohtineen (että käy mielenterveyden päälle, kun ilman paitaa kehtaa liikkua missään), linkkasin vielä jonkun linkin jollekin lääkärisivustolle. Laitto suoraan ajan koululääkärille.

Koululääkäri piti hommaa selvänä, ja laitto lähetteen eteenpäin julkisen kirurgian polille. Siinä välissä kävin parit testit (verikokeet, ja joku ultraäänitutkimus). Kolmen kk päästä keskustelinkin jo virolaissyntyisen lääkärin kanssa, joka kertoi suoraan ettei tällä paikkakunnalla onnistu, vaatii enemmänkin kuin pelkkää veistä (sen verta laajalti tuota rintakudosta, ei mitenkää vähän). -> lähete KYS:aan.

Puolivuotta odottelua, ja käyn KYS:ssa. Todetaan samat asiat, että vaatii operointia. Lääkärin mielestä nimenomaan rasvaimulla olisi hyvä operoida, tosin mainitsi, että saattaa vaatia useamman operaation. Nyt olen 4 kk odottanut leikkausjonossa, joten ei nopeasta toiminnasta voi puhua. Yhteensä reilu vuosi jo mennyt kun asiaa hoitanut eteenpäin.

Odotan vain, että asian saa kuntoon, kun menneenäkin kesänä olen vaivastani saannut kuulla. (ainoan kerran kun kännipäissäni olin tutun mökillä ilman paitaa, niin johan tulee kommenttia tissien koosta. Ja parissa muussakin yhteydessä) Hieman mietityttää tuo leikkaus, joka siis tehdään rasvaimulla. Näinköhän sieltä kaiken tavaran saavat pois. Jää nähtäväksi.

Että tällästä tänään. Kiitoksia kaikille, kun olette jaksaneet tänne laitella kertomuksia, on myötävaikuttanut kyllä päätökseen tehdä asialle jotain. Kunhan operaatio ohi jne, niin varmasti käyn kertomassa miten on asiassa käynyt ihan kuvien kera.

Offline patu

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Onpas täällä gyno-rintamalla (heh heh) ollut hiljaista viime aikoina.

Omasta leikkauksesta on jo ehtinyt kulua puoli vuotta, kävin laittamassa nykytilanteesta muutaman uuden kuvan tuonne kuvapuolelle.

www.gynecomastia.org/smf/4/my-beforeafter

Offline miestissi10

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 28
Patulla hienot tulokset!
Onnea!

Itsellä nyt viikko leikkauksen jälkeistä toipumista eletty.
Aika pullea olo rinnoissa ja tietysti se pelko, että otettiinko sittenkään tarpeeksi ja mitä otettiin


Mutta aika näyttää.
Puolessa välissä kuukautta on sitten tarkistusaika niin saa kysyä lääkäriltä juurta jaksen että mitäs tuli tehtyä ja varmaan tuloksiakin näkyy silloin ja paremmin.



Offline fourintherow

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Tilannepäivitystä:
No eihän kaikki aina putkeen mene. Lopputuloksessa ei ole mitään eroa alkutilanteeseen.

Leikkauspäivänä lokakuun puolessa välissä plastiikkakirurgi kävi juttelemassa ja piirtelemässä jotain rintaan, kysyi haittaako minua arvet, vastasin että eivät, pelkästään lopputuloksella merkitystä (= se helvetin rintakudos pois sieltä). Sanoi että tarvittaessa siis käyttävät myös veistä, jos rasvaimu ei riitä. Ajattelin että hyvä juttu, homma siis hoituu.

Leikkauksen jälkeen olikin arvet tehty myös nännipihaan siis rasvaimun lisäksi. Turvotuksen alta ei tuloksesta osannut sanoa. Parin viikon kuluttua alkoi epäilyttää, kun "turvotus" ei laskenut.

Nytkään 6 viikon päästä leikkauksesta ei mitään siis eroa, eivät ole enää edes kipeät, ja minun sormiini tuntuu samanlaiset rintakudoskyhmyt kuin aikasemminkin. Ymmärtäisin tämän, jos pelkkä rasvaimu olisi tehty, mutta kun veistäkin on käytetty. Siis mitä helvettiä?!

Voin sanoa että vituttaa lievästi tapella nyt sitten tuonne KYS:in suuntaan, sain parin viikon päähän lääkärin soittoajan viimein, vaikka jälkitarkastus olisi vasta puolen vuoden päästä. Ei pahemmin kiinnostaisi odottaa toista puoltatoista vuotta asian kuntoon laittamiselle.

Offline Pkc

  • Member
  • *
  • Posts: 4
Pientä päivitystä, Eli pudotin painoa vihdoinkin tarpeeksi ja menin keskustelemaan terveyskeskukseen ylimääräisen ihon poistosta.
Päivystäjä kyseli paljonko painoa tippui ja katsoi paljonko ihoa jäi, Sain lähetteen jatkotutkimuksiin.
Siellä pääsin vatsan alueen ihonpoistoon mutta Lääkäri tyrmäsi heti gynecomastian(yksi kuva löytyy vielä sivulta 7)
vaikka selitin että rinnat kasvoi ennenkun aloin lihomaan.. Pitääkös tässä vielä mennä uudestaan käymään lääkärin juttusilla?

 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024