Author Topic: Suomalaisia? / Any Finns?  (Read 114450 times)

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Morjens! :D

Aika hiljasta tässä threadissa...mut olen menossa ensi viikolla leikkaukseen ja voin kertoa kokemuksistani jos jotakuta kiinnostaa :)

Offline zyxel83

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Haluaisin kuulla miten leikkaus meni? Missä operoitiin ja kustannukset? Itse olen miettinyt leikkausta jo parisen vuotta...

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Moro!

Tulin puolisen tuntia sitten leikkauksesta! :D Leikkaus meni hyvin ja tehtiin vesiavusteisella WAL-rasvaimulla koska mulla ei kovaa rauhasta ollut, lähinnä rasvaa joka ei edes laihduttamalla ole lähtenyt ja ollut mun rinnoissa teini-ikäsestä asti.

Olin Jyväskylässä Sairaala KL:ssä (www.sairaalakl.fi). En voi väittää etteikö operaatio olisi yhtään sattunut, mutta kirurgi suihkutteli aina lisää puudutetta kun valittelin että nyt tuntuu liikaa:) Ei kuitenkaan mitään älyttömiä kipuja ollut, täysin siedettävissä.

Minun operaatio maksoi 1700 euroa. Heillä on nettisivuillaan hinnasto.

Jos on kysyttävää, saa kysyä! :) En vielä ala kurkkimaan puristus/painevaatteeni alle miltä näyttää, huomenna kun menen suihkuun tarkastelen lähemmin tuloksia... ja varmaan on paikat pitkään turvoksissa joten lopullista tulosta ei vielä vähään aikaan näe. Mutta leikkauspöydällä rinta näytti mukavan tasaiselta:)

Offline lei

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 7
Ehdottomasti kiinnostaa kuulla kokemuksia. :)
Itsellä myös todennäköisesti leikkaus edessä jossain kohtaa, kunhan saa vielä hieman painoa pudotettua. Itsellä myös lähinnä rasvaa, mutta en usko että kaikki lähtee vaikka kuinka laihduttaisi. Itselläni ollut rinnat käytännössä niin kauan kuin muistan. Käväisin jo terveyskeskuksen lääkärin puheilla, mutta sieltä tuli aika moista diipadaapaa (=kyllä se tasaantuu seuraavan puolen vuoden aikana). Voin kertoa jo nyt ettei tasaannu. ;D

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Joo mä en edes halunnut mennä terveyskeskukseen koska siellä todennäkösesti olisi vain käsketty laihduttamaan...heh...joten menin suoraan yksityiselle ja mielestäni tuo SairaalaKL:n hinta oli ihan kohtuullinen.

Viikonloppuna on ilmestynyt melkoset mustelmat imun jäljiltä mutta muuten näyttää oikein hyvältä. :) Painevaate on vaan lievästi sanottuna ärsyttävä...ainakin mulla se aiheuttaa kutinaa ja muutenkin vähän epämukava käyttää. Ajattelin tuhlata vähän lisää ja ostaa sellaisen "vaimon hakkaaja" tyylisen hihattoman painepaidan. Tämä minkä sain sairaalasta mukaani on siis vain tälläinen rintakehän ympäri kietaistava vaate. Hihattoman paidan mallinen varmaankin pysyy paremmin päällä esim sitten kun uskallan taas alkaa käymään hölkkälenkeillä.

Täällä Tampereella toimii Lymed-niminen firma joka tekee näitä painevaatteita, täytyypi soitella sinne ja kysellä hintoja. (www.lymed.fi)

Offline Tykkitissi

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Morjesta kaikille!

Olipa hienoa löytää tämä sivusto ja todeta, ettei ole ainoita harvoja miehiä jolla on kunnon ketunnokat.

Itselläni on jo leikkaus varattu kunnallisella puolella. Lähinnä askarruttaa se kun kunnallisella puolella ei käytetä rasvaimua, vaan ylimääräinen tavara kaavitaan pois leikkausviillon kautta. Tämä meinaa sitä, että tehdään viilto nännin ympärille ja siitä vielä usean sentin pituiset viillon nännin kummallekkin puolelle...
Omalla kohdalla ylimääräinen tavara on läskiä ja pehmeää rauhaskudosta. Näin ollen mietin että kyseisen operaation voisi hoitaa yksityisellä puolella rasvaimulla todennäköisesti ihan pienestä viillosta.

Olisin hyvin kiitollinen jos joku voisi kertoa kokemuksia kunnalliselta puolelta, kuinka pahat arvet jää jne.

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Vaihdoin tänään ekaa kertaa haavateippini ja pienet pisteet ne rasvaimun arvet. :D

Arpien muodostuminen ja paraneminen on varmaan aika yksilöllistä. Onko sulla vanhoja arpia? miten ne ovat parantuneet? Niistä varmaan saisit vähän osviittaa miltä tulevat arvet näyttävät. Toki arven sijaintikin vaikuttaa, kuinka liikkuvassa paikassa se arpi on, kuinka paljon liikettä yms stressiä haavalle tulee ja etenkin kuinka arpia hoitaa leikkauksen jälkeen.

Itse ajattelin niin että tää leikkaus on kuitenkin sen verran iso asia ja vaikuttaa kroppaani koko loppuelämäni joten yksityisen sairaalan hinta ei tuntunut siinä mielessä ollenkaan pahalta. Toki jos on opiskelija/työtön tms matalatuloinen asia voi olla toisin...itse olen työssä käyvä ihminen joten maksoin mielelläni vähän enemmän että sain sellaisen hoidon kuin halusin. :)


Offline Tykkitissi

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Joo no itsellä aika vaalea iho, ettei arvet niin pahasti erotu. Arpia on jo valmiiksi aika paljon, eikä ne haittaa. Tisseissä ne on vaan ehkä vähän ikävät kun ei tuolla gynekomastialeikkauksella mielellään kauheasti kehuskelis...

Sulla meni operaatio hyvin ja onneksi olkoon sen johdosta!!! :)

Kiva kun ihmiset jakaa täällä kokemuksiaan. Näistä leikkauksista on muuten vähän huono saada tietoa.

Soitin kans tänään tuonne samaan paikkaan missä kävit Jyväskylässä ja laitan huomenna sinne kuvia menemään niin osaa kirurgi vähän arvioida tilannetta.

Kuvittelisin, että itsellä sama tilanne kuin sulla, ettei ole semmoista kovaa tiivistymää nännin alla. Kaiken sais varmaan imettyä letkulla pois. Siinä mielessä tuntuu vähän ikävältä, että rintoihin tehtäisiin isot viillot joista kaavittaisiin tavara pois...

1700e on loppupeleissä edullinen yksityiseksi. Sillä rahalla sais ison telkkarin, mutta tälläinen leikkaus on kuitenkin sijoitus loppuelämäksi... Siinä mielessä sitä raha-asiaa ei ehkä niin kannata ajatella. Tosin itsellä olisi vaihtoehtona lähes ilmainen leikkaus julkisella puolella jo ensi viikolla.

Ihmisiä käy kuitenkin julkisella puolella laikkauksissa paljon. En tiedä sitten onko muissa kaupungeissa käytössä rasvaimua julkisella puolella.

Tuntuuko siltä, että rinnat jää litteiksi pelkän rasvaimun jäljiltä? Monessa paikkaa tehdään kuitenkin viillot nännipihaan ja poistetaan siten rauhaset kokonaan.

Pitäis vaan nopeeta keksiä kaykö tuon läpi julkisella puolella vai sjoittaisko yksityiseen. Siinäpä pulma... :-\

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Niin ja tuolla SairaalaKL:ssä käytetään sitä uutta vesiavusteista rasvaimua (WAL), jonka pitäisi olla potilaalla miellyttävämpi ja toipuminen nopeampaa kuin tavallisessa rasvaimussa.

Ei sulla sitten ole mahdollisuutta nähdä tän julkisen puolen lekurin tuloksia hänen luona? siis jotain ennen ja jälkeen kuvia hänen potilaistaan jotka on operoitu niiden isompien viiltojen kautta? Siellä Jyväskylässä kirurgi näytti minulle ennen ja jälkeen kuvia hänen potilaistaan.


Offline Tykkitissi

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Eipä niillä julkisella puolella ole oikein näyttää kuvia. Mietin kans jos olisi saanut ottaa yhteyttä johonkin joka on käynyt tuon läpi, mutta ihan ymmärrettävää ettei potilastietoja saa antaa kenelle vaan... Kuvia olisi kyllä hieno nähdä, mutta ei löydy oikein netistäkään mitään kuvia tuommoisen leikkausoperaation jäljiltä.

Toi Jyväskylän paikka kuulostaa kyllä hyvältä. Alan vähän ehkä kallistua sen puoleen. Laitoin tänään sinne kuvia menemään niin täytyy katsoa mitä kirurgi sanoo.

Itse olen kans Tampereelta. Sanoivat siellä Jyväskylässä, että jos laittaa kuvia menemään kirurgille niin vois periaatteessa mennä sitten suoraan leikkaukseen ilman erillistä käyntiä Jyväskylässä.

Eikös sulla hoidettu koko homma pelkällä rasvaimulla?

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Niin siis tarkennuksena vielä ettei toki niissä kuvissa mitä näin näkynyt nimiä tai muita potilastietoja, ja kuvat oli otettu niin että kasvot oli leikattu pois. :)

Mitäs sä Tykkitissi nyt sitten päätit? julkinen vai yksityinen? Mulle tosiaan tehtiin pelkkä rasvaimu sillä uudella WAL-tekniikalla. Nyt on 12 päivää takana leikkauksesta, mustelmat on melkein kokonaan hävinneet ja turvotuskin aika vähäistä. Vähän päivän mittaan tulee turvotusta mutta aamusin näyttää tosi hyvältä, ei oo enää tissejä :D

Kävin eilen ekaa kertaa operaation jälkeen kuntosalilla. Tein kevyesti ja vain koneilla, vapaat painot jätän suosiolla rauhaan vielä pariks viikoks. Ja en tehny mitään liikkeitä missä tulis suurta venytystä rintojen alueelle...kuten ylätaljat ja penkkipunnerrukset. Aika hyvin oon kuitenkin jo toipunut, enää lievää kireyttä havaittavissa. :)

Offline cchelsinki

  • Member
  • *
  • Posts: 1
Te jotka olette käyneet gyno leikkauksessa ja teillä on ollut kovaa rasvakudosta, niin oletteko saaneet kaiken pois? Itse olen käynyt nyt 3 kertaa leikkauksessa ja vieläkin kovaa rasvakudosta on jäljellä.

Leikkaukset on tehty puudutuksessa. Rasvaimulla, sekä leikkauksella.
« Last Edit: September 18, 2009, 02:32:12 AM by cchelsinki »

Offline Tykkitissi

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Dodii, nyt on leikkaus takana.

Juttelin muutaman kirurgin kanssa ja kaikilla tuntui olevan yhteinen mielipide, ettei rauhaskudos lähde pelkällä rasvaimulla. Itsellä oli just jonkin verran just rauhaskudosta, niin kallistuin sitten ihan leikkaukseen julkisella puolella.

Leikkaus tehtiin toissapäivänä ja eilen pääsin sairaalasta kotiin. Itse operaatio tehtiin anestesiassa ja kirurgina toimi todella pätevän tuntuinen plastiikkakirurgi. Itseäni huolestutti leikkausarvet, mutta kyseinen kirurgi poisti rauhaskudosta nännejen alapuolelle tehdyistä  puolikuun muotoisista viilloista. Uskoisin, että arvista tulee aika huomaamattomat kun ne kuitenkin on tuossa nännipihan vieressä.

Kipuja ei oikeastaan ole ollut minkäänlaisia ja sairaalasta kotiuduttua en ole yhtäkään särkylääkettä syönyt. Turvotus on melkoista ja aika komeat mustelmat kummassakin rinnassa, että lopputuloksesta on paha sanoa vielä, mutta olo on kyllä toiveikas.

Tuommoista idealisiteen kaltaista tukivyötä joutuu pitämään kuukauden päivät vielä. Sitten kun siitä pääsee eroon niin ajattelin kans lähteä kokeilemaan taas kuntosalille varovasti.

Siitä kun emmin julksen ja yksityisen puolen välillä, niin uskon kyllä tehneeni oikean ratkaisun kallistuessa julkiselle puolelle. En niin ajatellut operaatiota rahan kannalta, kun kuitenkin tosiaan kyseessä on toimenpide joka vaikuttaa loppuelämään. Päädyin julkselle puolelle lähinnä sen takia kun itselle ei välttämättä olisi riittänyt pelkkä rasvaimu ja kyseinen kirurgi, joka meikäläisen leikkasi vaikutti todella pätevältä ja sanoi tekevänsä viikottain näitä gynöleikkauksia. Hän kertoi vielä minimoivansa leikkausarvet.

Niille joita kiinnostaa tämä toimenpide niin kerron hieman taustaa: Itse varasin ajan yksityisen lääkäriaseman rintakirurgille ja kävin näyttäytymässä. Lääkäri totesi, että sullahan on kunnon tissit ;D Leikkaus heillä olisi maksanut muistaakseni joku 3000e, niin kyseinen lääkäri varasi meitsille ajan julkisen puolen rintakirurgille. Noin viikon päästä kävin sitten tapaamassa tätä julkisen puolen kirurgia ja hän varasi ajan leikkaukseen. Itse leikkaukseen pääsin noin 4kk odottelun jälkeen.

Nyt vaan odottelen, että turvotus laskisisi ja saisi tikit pois. Salille tekisi mieli päästä, mutta odottelen kiltisti muutaman viikon ennen kuin alkaa jumppaamaan.

Sulla näyttää olevan Fingyno hyvällä mallilla toipuminen ja kiva kuulla että näyttää siltä, että olet päässyt tisseistä eroon.

Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, kaatu kaljaa näppikselle tuossa vähän aikaa sitten ja tämä näpyttely on vähän työlästä.

Offline Tykkitissi

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 9
Ostitko sää Fingyno muuten sitä vaimonhakkaaja painepaitaa? Tää side kyllä kutiaa ihan sopivasti...

Itsellä tosiaan paha sanoa vielä lopputuloksesta kun leikkaus oli tuossa pari päivää sitten ja rauhaskudos ei ollut kauhean kovaa, mutta kuulostaa aika erikoiselta jos oot cchelksinki käynyt kolmessa leikkauksessa ja gynoa on vielä jäljellä. Tulis lähinnä mieleen huono lääkäri tai se, että sitä gynoa tulisi sitten takasin.

Alkoholillahan on tunnetusti kuivattava vaikutus. En tiedä liittyykö siihen, mutta vedin eilen pullon punkkua ja nyt aamulla tuntuu, että turvotus olisi vähentynyt puoleen ;D

Offline Fingyno

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 13
Morjens!

En sittenkään ostanu sitä vaimonhakkaaja-paitaa. Alun ärsyttävävyyden jälkeen totuin tähän kietaistavaan paivevaatteeseen ja mun käskettiin pitää tätä 24/7 vain yksi viikko ja sen jälkeen pari viikkoa öisin joten tuntu siltä että pinna kestää tän kanssa. Pidin varmuuden vuoksi kaks viikkoo painevaatetta 24/7 ja nyt sit aattelin viikon pitää öisin ja sitten luopua käytöstä. :) Ja Kelaltakin tuli ilonen ylläri, maksoivat reilu 170 euroa tuosta mun operaatiosta...eli yhteensä se makso mulle noin 1530 euroa. Ei toki yhtä halpa kuin yleisellä puolella mut mielestäni ihan kohtuuhinta:)

Jokos sulla Tykkitissi on komiat mustelmat? mulla oli pahin vaihe mustelmien osalta jossain 4-5 päivää operaation jälkeen...rintakehä näytti kun ois pesäpallomailalla hakattu :D

Ja tuohon cchelsinki-nimimerkin tapaukseen niin kyllä äkkiseltään vaikuttaisi kirurgien osaamattomuudelta jos kolmen operaation jälkeen on vieläkin kudosta. Toki joskus kirurgi saattaa jättää liikaa rauhasta, kuten joissakin tän foorumin ennen/jälkeen kuvista voi nähdä....





 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024