Author Topic: Experts in Sweden  (Read 36868 times)

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Nej det var inte vad jag menade, nu när du säger det tror jag det var på sidan av bröstet dom skulle fettsuga? Däremot hålen av fettsugning är väl inte så värst farliga ändå? Det jag är mer rädd för är att bröstvårtan sjunker in eller inte blir tillräckligt "platt"

Jag behöver nog åka dit igen och friska upp minnet lite haha.

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Du missförtår mig! Jag förstog precis vad du menade första gången. Men du riskerar att få 2 st "små" hål i fram på ditt bröst som med minsta lilla otur kommer stå ut som 2 st röda stopljus i 4 millimeters diameter. I bästa fall förblir de platta.

Jag förstår din stora oro för insjunkna bröstvårtor, det är ju den klassiska skadan. Gör dig en tjänst och hör dig för på lite fler ställen. Om de dessutom tror sig behövea göra längre "U" snitt i vårtgården än 2 cm så kan du känna dig helt säker på att du kommer att en operation som kunde gjorts mindre synlig.

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Skicka mig ett PM med ditt nummer så kan jag ringa dig med dolt nummer så kan vi snacka lite mer privat om du vill

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Jo men jag har för mig att dom sa att snitten för lipo läggs på utsidan av brösten, så som du sa var okej(skrev fel först). Dom skulle lämna körtel kvar för att undvika insjunkna bröstvårtor. Snitten på vårtgårdskanten har jag för mig skulle bli små i mitt fall (mindre än 2 cm) pga att jag har så "mild" gynekomasti.

Vet du vem Dr. Karl Bremer är? Han skriver ju på ett svenskt forum ofta och verkar vara kunnig inom detta?

Offline terre

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 81
Var på konsultation igen för några dagar sedan. Har möjlighet att göra operationen inom 2 veckor, och är väldigt sugen på det.

Dom gör lipo via hål på sidan av brösten först, sen tar dom ut körtel via ett litet snitt på vårtgårdskanten och lämnar lite körtel kvar för att förhindra att vårtgården sjunker in. Tycker det verkar vara den bästa metoden av vad jag har läst här.

Hur går det för alla er andra?

Offline Bobby_B

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Hej,
wow... shit nu börjar vi äntligen få riktigt bra information här. Har missat massor... usch, har varit lite mycket jobb :)

Tack Viking för att du tar dig tid att hjälpa oss. Det låter verkligen som att du kan det här. Synd att du inte själva opererar... hade gått dit direkt .. haha.

Så du tror att ULF S på AK kanske kan vara vettig att gå till. Det låter ju intressant. Jag är väl precis som terre inte så sugen på att åka iväg så långt. Jag har ungefär samma grad av gyno som terre, lite mer på höger bröst som är den som syns mest. Står man lite snett bakifrån från sidan så ser det verkligen ut som en bröst nu när jag tränat lite. Det är som att man har extra fett på sidan om bröstet också som förvärrar. Iof vet jag inte om det är fett elle rom det är körtel, det är hårt och går att greppa.

Viking. Jag vet att det är mycket begärt, men skulle du enkelt kunna göra en checklist med frågor som man kan ställa läkaren för att se om dom har kolla och hur dom kommer göra ingreppet. Man blir så stressad när man sitter där och som terre ju själv har märkt så blir man osäker, sa do hål i fram på bröstet eller inte osv. Därför vore en cheklist helt ovärderlig.

PS. ny har jag bockat i notify me of replies bocken så att jag inte ska missa fler inlägg och vara med i diskussionen. Hoppas vi tillsammans kan hitta en vettig klinik i sverige.

Offline Viking75

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 89
Ja Bobby jag hade själv en checklista innan jag insåg att det inte gick att få svar på frågorna. Helt ärligt görs det en del gynekomasti operationer i sverige. Problemet är att det inte finns någon som faktiskt gjort detta till något av en specialitet. En och samma läkare gör alldeles för lite operationer helt enkelt.
Ser man till andra operationer som olika kvinnobröst operationer finns det otrolig kunskap hos olika läkare med massor av före och efter bilder att ta del av.

Du kommer inte att finna det här hemma. Med det sagt är det inte omöjligt att få ett gott resultat om man vänder sig till rätt läkare och har realistiska förväntningar.

Problemet är tyvärr de klassiska. Antingen är man för konservativ då man är rädd för krater effekter, eller så tar man bort på tok för mycket (jag har sett båda alternativen) flera kirurger gör tex fortfarande hemska "tårtbits" snitt för att slippa hängande hud osv.

Jag ville inte heller åka iväg till USA!! Jag har familj, jobb fick åka själv osv. Inte lätt men genomförbart.

Jag har varit på väldigt många konsultationer i Sverige och har inte hittat någon som kunnat presentera speciellt mycket bilder osv (vilket man ska kunna). Dock har jag faktiskt förtroende för Dr Samuelsson. Vi träffades senast idag i ett annat ärende och vi kunde konstatera att Dr Jacobs helt enkelt gjort ett mycket bra jobb vilket inkluderat fat flaps vilket inte skulle gjort här hemma.
Imponerande.
Men återigen fler och fler gör operationerna och till slut kommer någon här hemma bli riktigt erfaren på det här.
Ställ specifika frågor så ska jag svara efter bästa förmåga.

Offline zenan

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Hallå där alla! har suttit och läst lite och det har varit intressant! Genomgick själv en operation för 2 veckor sedan, brösten är fortfarande svullna men efter vad jag läst så är det normalt och att det minimeras med tiden. Ska även tillbaka till kliniken imorgon för stygn borttagningen så för höra mer med doktorn:)

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Hallå där alla! har suttit och läst lite och det har varit intressant! Genomgick själv en operation för 2 veckor sedan, brösten är fortfarande svullna men efter vad jag läst så är det normalt och att det minimeras med tiden. Ska även tillbaka till kliniken imorgon för stygn borttagningen så för höra mer med doktorn:)

Klinik, kirurg, pris?

Offline zenan

  • Member
  • *
  • Posts: 2
Hallå där alla! har suttit och läst lite och det har varit intressant! Genomgick själv en operation för 2 veckor sedan, brösten är fortfarande svullna men efter vad jag läst så är det normalt och att det minimeras med tiden. Ska även tillbaka till kliniken imorgon för stygn borttagningen så för höra mer med doktorn:)

Klinik, kirurg, pris?


Göteborgs plastikkirurgiska center, Dr. Dan Fagrell , pris 35.000

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Hallå där alla! har suttit och läst lite och det har varit intressant! Genomgick själv en operation för 2 veckor sedan, brösten är fortfarande svullna men efter vad jag läst så är det normalt och att det minimeras med tiden. Ska även tillbaka till kliniken imorgon för stygn borttagningen så för höra mer med doktorn:)

Klinik, kirurg, pris?


Göteborgs plastikkirurgiska center, Dr. Dan Fagrell , pris 35.000

Har du för och efterbilder? Skulle hjälpa enormt då jag själv bor i just Göteborg men inte hittat någon kirurg här jag litar på. Fick du på konsultationen se många för och efterbilder på hans tidigare patienter? Blev du helt nedsövd under operationen eller lokalbedövning?

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Inte lust att dela med dig? Tror många skulle uppskatta information då jag vet att många svenskar söker efter bra kirurger att utföra dessa operationer...

Offline Bobby_B

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Hej Zena grattis till operationen. Jag, svullnad går nog ner, men det tar ett tag vad jag hört.

Dela gärna med dig av dina erfarenheter här om du vill... själv ska jag masa mig till en konsultation hade jag tänkt mig och sedan så blir det nog op i höst om jag känner förtroende för kliniken och läkaren (tänkte börja med ULF enligt Vikings förtroende till honom. Hoppas jag känner likadant.

//BB

Offline Supersonic123

  • Bronze Member
  • **
  • Posts: 93
Bobby, säg till när du varit på konsultation med Ulf, vore väldigt skönt att slippa åka utomlands för operationen. Så kom ihåg att dela med dig vad du fick för intryck av kirurgen :)

Offline Bobby_B

  • Posting Member
  • *
  • Posts: 16
Absolut, jag delar gärna med mig av min upplevelse... har tid bokad i slutet på april, återkommer när jag varit där med info om hur det gick :)


 

SMFPacks CMS 1.0.3 © 2024